Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

557
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

573
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین تجارب کارکنان بهداشتی در زمینه موانع آموزش مراجعه کنندگان مراکز بهداشتی درمانی شهرستان قائم شهر: یک مطالعه کیفی

صفحات

 صفحه شروع 120 | صفحه پایان 130

چکیده

 مقدمه ارائه یک آموزش اثربخش توسط کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی, اهمیت فوق العاده ای در افزایش کیفیت خدمات بهداشتی و بهبود زندگی بیماران دارد. آموزش اثربخش با چالش های مختلفی روبرو است؛ که این امر منجر به بهره وری پایین افراد خبره و باتجربه ارائه دهنده مراقبت بهداشتی می شود. هدف از این مطالعه کیفی, تبیین تجارب کارکنان بهداشتی در زمینه موانع آموزش مراجعه کنندگان مراکز بهداشتی درمانی شهرستان قائم شهر بود. روش این مطالعه از نوع کیفی و با روش تحلیل محتوا در مراکز بهداشتی درمانی شهرستان قائم شهر انجام شد. داده ها از طریق مصاحبه های نیمه ساختاریافته با روش های بحث گروهی متمرکز؛ و مصاحبه انفرادی با مشارکت 20 نفر از کارکنان مراقبت سلامت که با روش نمونه گیری هدفمند و نظری انتخاب شدند, گردآوری گردید. داده ها به روش تحلیل محتوای عرفی (قراردادی) و با تکنیک لاندمن و گرانهیم, مورد تحلیل و تفسیر قرار گرفت. یافته ها پس از بررسی و تحلیل داده ها 4 مقوله اصلی و 15 زیر مقوله استخراج شد. مقولات اصلی شامل چالش های ساختاری, شرایط کاری نامناسب, فقدان دانش تخصصی یکپارچه؛ و روش های آموزشی ناکارآمد بود. نتیجه گیری موانع ساختاری, اصلی ترین مانع ارائه یک آموزش اثربخش توسط کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی است. همچنین, بستر یک آموزش مناسب فراهم نیست و کارکنان با وجود تلاش های فراوان, در ارائه آموزش مفید ناتوان هستند. ضروریست سیاست های آموزشی تغییر یابند و با بهره گیری از نیروی متخصص و کنار گذاشتن چالش های کلان, آموزش با کیفیت تر و اثربخش تری ارائه گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صلحی، مهناز، خلیلی، فاطمه، ایراندوست، سیدفهیم، و حسینیان، سیده خدیجه. (1398). تبیین تجارب کارکنان بهداشتی در زمینه موانع آموزش مراجعه کنندگان مراکز بهداشتی درمانی شهرستان قائم شهر: یک مطالعه کیفی. تحقیقات کیفی در علوم سلامت، 8(2 )، 120-130. SID. https://sid.ir/paper/215437/fa

    Vancouver: کپی

    صلحی مهناز، خلیلی فاطمه، ایراندوست سیدفهیم، حسینیان سیده خدیجه. تبیین تجارب کارکنان بهداشتی در زمینه موانع آموزش مراجعه کنندگان مراکز بهداشتی درمانی شهرستان قائم شهر: یک مطالعه کیفی. تحقیقات کیفی در علوم سلامت[Internet]. 1398؛8(2 ):120-130. Available from: https://sid.ir/paper/215437/fa

    IEEE: کپی

    مهناز صلحی، فاطمه خلیلی، سیدفهیم ایراندوست، و سیده خدیجه حسینیان، “تبیین تجارب کارکنان بهداشتی در زمینه موانع آموزش مراجعه کنندگان مراکز بهداشتی درمانی شهرستان قائم شهر: یک مطالعه کیفی،” تحقیقات کیفی در علوم سلامت، vol. 8، no. 2 ، pp. 120–130، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/215437/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا