Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

650
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

723
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین تجارب خودتعیین گری دانش آموزان با اختلال رفتاری برونی سازی شده: رویکردی پدیدارشناسانه

صفحات

 صفحه شروع 183 | صفحه پایان 191

چکیده

 مقدمه دانش آموزان با اختلال رفتاری برونی شده؛ در مهارت های خودتعیین گری از سطح استعداد پایین تری برخوردار هستند. هدف از پژوهش حاضر تبیین تجارب خود تعیین گری دانش آموزان با اختلالات رفتاری برونی سازی شده بود. روش این پژوهش به روش کیفی و با رویکرد پدیدارشناسی, با نمونه گیری هدفمند و استفاده از مصاحبه ژرف نگر با 10 نفر دانش آموز دارای اختلال رفتاری برونی سازی شده, انجام شد. مصاحبه ها ضبط شدند, سپس به صورت کتبی پیاده و به روش 9 مرحله ای Colaizzi مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفتند. یافته ها چهار درون مایه (چالش های اجتماعی, فقدان انگیزش برای تلاش, چالش های هیجانی و انتخاب گری) از یافته ها استخراج شد؛ که می توانند تجارب خودتعیین گری دانش آموزان با اختلال رفتاری برونی سازی را به تصویر بکشند. نتیجه گیری این یافته ها می تواند اطلاعات لازم را در خصوص شناخت مشکلات خودتعیین گری, اهمیت و همچنین اتخاذ راهبردهای حمایتی و درمانی برای دانش آموزان با مشکلات رفتاری در جهت بهبود سلامت روانی آنان فراهم کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    منصورنژاد، زهرا، ملک پور، مختار، و قمرانی، امیر. (1398). تبیین تجارب خودتعیین گری دانش آموزان با اختلال رفتاری برونی سازی شده: رویکردی پدیدارشناسانه. تحقیقات کیفی در علوم سلامت، 8(2 )، 183-191. SID. https://sid.ir/paper/215442/fa

    Vancouver: کپی

    منصورنژاد زهرا، ملک پور مختار، قمرانی امیر. تبیین تجارب خودتعیین گری دانش آموزان با اختلال رفتاری برونی سازی شده: رویکردی پدیدارشناسانه. تحقیقات کیفی در علوم سلامت[Internet]. 1398؛8(2 ):183-191. Available from: https://sid.ir/paper/215442/fa

    IEEE: کپی

    زهرا منصورنژاد، مختار ملک پور، و امیر قمرانی، “تبیین تجارب خودتعیین گری دانش آموزان با اختلال رفتاری برونی سازی شده: رویکردی پدیدارشناسانه،” تحقیقات کیفی در علوم سلامت، vol. 8، no. 2 ، pp. 183–191، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/215442/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا