مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,595
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

689
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی مولفه های بازاریابی درونی بیمارستان و طراحی الگو بازاریابی درونی بومی ایران

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 40

چکیده

 مقدمه بازاریابی درونی یک ابزار مدیریتی است که از طریق توجه به کارمندان به عنوان مشتریان درونی زمینه را برای ارائه خدمات با کیفیت فراهم می آورد. مطالعه حاضر با هدف تعیین مولفه های بازاریابی درونی بیمارستان و طراحی الگو بازاریابی درونی بومی ایران انجام شد. روش کار روش شناسی مطالعه حاضر از نوع کیفی/کمی می باشد. در مرحله کیفی به سبب کمبود چارچوب های نظری, از روش تحلیل تم جهت استخراج الگوی مفهومی استفاده شد. نمونه آماری این مرحله, 10 نفر از مدرسین و خبرگان حوزه بازاریابی می باشد که براساس نمونه گیری غیرتصادفی هدفمند انتخاب شدند. جامعه آماری بخش کمی, کارکنان بیمارستان خاتم الانبیاء شامل 350 نفر بودند, با استناد به جدول مورگان تعداد نمونه 183 نفر می باشد. ابزار مطالعه "پرسشنامه بازاریابی درونی" (Internal Marketing Questionnaire) می باشد که شاخص روایی محتوا و پایایی ابزار با استفاده از آلفای کرونباخ اندازه گیری شد. توزیع پرسشنامه در مکان هایی که کارمند ها بیشترین احتمال حضور را داشتند صورت گرفت و افراد به صورت تصادفی ساده در ساعات مختلف, به پرسشنامه ها پاسخ دادند. در نهایت پرسشنامه ها توسط 106 کارمند در بخش های غیر درمانی و 77 کارمند در بخش های درمانی پاسخ داده شد. داده ها با نرم افزار لیزرل نسخه ی 8/8 تحلیل شد. یافته ها در مرحله کیفی 39 مولفه؛ شامل 6 تم فرعی و 2 تم اصلی به عنوان مولفه های بازاریابی درونی تعیین و الگوی مفهومی استخراج شد. در مرحله کمی یافته ها نشان می دهد که بار عاملی متغیرهای مکنون بین 60/0 تا 81/0 و در سطح 001/0 معنی دار می باشد. یافته ها ضمن تایید کلیت الگو, نشان می دهد که مولفه های رفتار سازمانی دارای بیشترین, و مولفه های انگیزشی دارا کم ترین همبستگی با بازاریابی درونی می باشد. نتیجه گیری علیرغم اهمیت همه مولفه ها, مولفه های رفتار سازمانی به دلیل داشتن بیشترین همبستگی با بازاریابی درونی مهم ترین متغیر است. پیشنهاد می شود الگوی طراحی شده جهت افزایش کیفیت خدمات قابل ارائه توسط کارکنان بخش درمانی و غیر درمانی بیمارستان مورد استفاده قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    هادی مارندگانی، سمیه، و شفیعی رودپشتی، میثم. (1397). شناسایی مولفه های بازاریابی درونی بیمارستان و طراحی الگو بازاریابی درونی بومی ایران. مدیریت ارتقای سلامت، 7(6 )، 33-40. SID. https://sid.ir/paper/215624/fa

    Vancouver: کپی

    هادی مارندگانی سمیه، شفیعی رودپشتی میثم. شناسایی مولفه های بازاریابی درونی بیمارستان و طراحی الگو بازاریابی درونی بومی ایران. مدیریت ارتقای سلامت[Internet]. 1397؛7(6 ):33-40. Available from: https://sid.ir/paper/215624/fa

    IEEE: کپی

    سمیه هادی مارندگانی، و میثم شفیعی رودپشتی، “شناسایی مولفه های بازاریابی درونی بیمارستان و طراحی الگو بازاریابی درونی بومی ایران،” مدیریت ارتقای سلامت، vol. 7، no. 6 ، pp. 33–40، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/215624/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button