مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

6,367
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,196
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه سبک مدیریت کلاس معلمان با انگیزش و پیشرفت ریاضی دانش آموزان پنجم ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 41

چکیده

 هدف این پژوهش, بررسی رابطه سبک مدیریت کلاس معلمان با انگیزش و پیشرفت ریاضی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی بود. به همین منظور, کل معلمان پایه پنجم ابتدایی (51 معلم) و 612 دانش آموز پایه پنجم ابتدایی شهرستان اسلام آباد غرب به صورت تصادفی انتخاب شدند. معلمان پرسشنامه نگرش و باورهای معلمان در مورد مدیریت کلاس و دانش آموزان زیرمقیاس انگیزش ریاضی از مقیاس انگیزش مدرسه ابتدایی را تکمیل کردند. برای ارزیابی پیشرفت ریاضی از نمرات نوبت اول درس ریاضی دانش آموزان استفاده شد. روش تحقیق همبستگی بود. نتایج نشان داد که بین سبک مدیریت کلاس تعامل گرای معلمان با انگیزش ریاضی (r=0.322), بین سبک مدیریت کلاس تعامل گرای (r=0.126) و سبک مداخله گر (r=0.103) معلمان با پیشرفت ریاضی دانش آموزان رابطه معنی دار وجود دارد. بر اساس نتایج رگرسیون چند متغیری, سبک مدیریت کلاس تعامل گرای معلمان قوی ترین متغیر برای پیش بینی انگیزش ریاضی دانش آموزان و سبک های مدیریت کلاس تعامل گرا و مداخله گر معلمان قوی ترین متغیرها برای پیش بینی پیشرفت ریاضی دانش آموزان است (p<0.05). توجه به سبک مدیریت کلاس تعامل گرا به عنوان موثرترین سبک مدیریت کلاس در کلاس های ریاضی می تواند در بهبود افزایش انگیزش و پیشرفت ریاضی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی نقش مهمی ایفا کند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

آریاپوران، سعید، عزیزی، فرامرز، و دیناروند، حسن. (1392). رابطه سبک مدیریت کلاس معلمان با انگیزش و پیشرفت ریاضی دانش آموزان پنجم ابتدایی. روانشناسی مدرسه، 2(1 (پیاپی 5))، 23-41. SID. https://sid.ir/paper/216804/fa

Vancouver: کپی

آریاپوران سعید، عزیزی فرامرز، دیناروند حسن. رابطه سبک مدیریت کلاس معلمان با انگیزش و پیشرفت ریاضی دانش آموزان پنجم ابتدایی. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1392؛2(1 (پیاپی 5)):23-41. Available from: https://sid.ir/paper/216804/fa

IEEE: کپی

سعید آریاپوران، فرامرز عزیزی، و حسن دیناروند، “رابطه سبک مدیریت کلاس معلمان با انگیزش و پیشرفت ریاضی دانش آموزان پنجم ابتدایی،” روانشناسی مدرسه، vol. 2، no. 1 (پیاپی 5)، pp. 23–41، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216804/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button