مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

814
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

776
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه ی تاثیر دو روش مدیریت آموزش و آموزش سنتی بر انگیزش تحصیلی دانشجویان پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 61

چکیده

 زمینه و هدف: انگیزه و علاقه نقش عمده ای در جریان یادگیری بازی می کنند و انگیزش تحصیلی دانشجویان تا اندازه ای به سبک تدریس وابسته است, در حقیقت یک روش تدریس فراگیر محور و منعطف می تواند فراگیران را فعال کند. این مطالعه با هدف توصیف تاثیرات مدیریت آموزش بر انگیزش تحصیلی دانشجویان پزشکی و تفاوت انگیزش تحصیلی دانشجویان پزشکی در الگوی مدیریت آموزش در مقایسه با شیوه ی سنتی در مبحث گزارش صبحگاهی انجام شد. روش بررسی: روش پژوهش طرح نیمه تجربی از نوع پیش آزمون-پس آزمون با یک گروه کنترل با 30 دانشجوی پزشکی دانشگاه بقیه الله بود که به صورت تصادفی در دو گروه کنترل و آزمایش قرار گرفتند. ابزار تحقیق پرسش نامه "انگیرش تحصیلی هارتر" بود. برای تحلیل داده ها از آمار توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد) و آمار استنباطی (تی مستقل و کوواریانس بین گروهی تک متغیره) استفاده شد. یافته ها: میانگین و انحراف معیار انگیزش تحصیلی در دو گروه مدیریت آموزش و شیوه ی سنتی به ترتیب 53/126, 92/10 و 66/116, 68/12 بود. مقایسه ی میانگین نمرات رضایت مندی دانشجویان دو گروه و تحلیل کوواریانس تک متغیره (816/6 F=و 015/0P=) نشان داد که نمرات رضایت مندی دانشجویان در دو گروه از نظر آماری تفاوت معنادار داشت (05/0? <). نتیجه گیری: با توجه به نتایج این مطالعه, انگیزش تحصیلی دانشجویان پزشکی با روش مدیریت آموزش در مقایسه با آموزش سنتی بیش تر است. الگوی مدیریت آموزش با افزایش انگیزه و تقویت روحیه ی مشارکتی, منجر به آموزش بهتر و در نتیجه افزایش انگیزش تحصیلی دانشجویان رشته ی پزشکی می شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

صادقی، رینب، عرب، علی، و محتشمی، رضا. (1397). مقایسه ی تاثیر دو روش مدیریت آموزش و آموزش سنتی بر انگیزش تحصیلی دانشجویان پزشکی. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 11(31 )، 51-61. SID. https://sid.ir/paper/219199/fa

Vancouver: کپی

صادقی رینب، عرب علی، محتشمی رضا. مقایسه ی تاثیر دو روش مدیریت آموزش و آموزش سنتی بر انگیزش تحصیلی دانشجویان پزشکی. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1397؛11(31 ):51-61. Available from: https://sid.ir/paper/219199/fa

IEEE: کپی

رینب صادقی، علی عرب، و رضا محتشمی، “مقایسه ی تاثیر دو روش مدیریت آموزش و آموزش سنتی بر انگیزش تحصیلی دانشجویان پزشکی،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 11، no. 31 ، pp. 51–61، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219199/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button