مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,266
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

692
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر دو روش ارزشیابی عینی ساختار یافته مهارت های عملی (OSATS) و روش سنتی بر میزان رضایت دانشجویان و ارزیابان

صفحات

 صفحه شروع 64 | صفحه پایان 73

چکیده

 زمینه و هدف: ارزیابی دقیق و عینی صلاحیت بالینی و حرفه ای, یکی از مهم ترین ابعاد آموزش بالینی دانشجویان گروه پزشکی است. آزمون عینی ساختار یافته مهارت های عملی, طیف وسیعی از مهارت های فنی و اساسی را در موقعیت های تجربی ارزیابی می کند. این پژوهش با هدف مقایسه تاثیر به به کارگیری آزمون عینی ساختار یافته مهارت های عملی OSATS)Objective Structured Assessment of Technical Skills) و روش ارزیابی سنتی بر میزان رضایت دانشجویان و ارزیابان در دانشگاه علوم پزشکی گناباد انجام شد.روش بررسی: این پژوهش یک مطالعه مداخله ای است. واحدهای مورد پژوهش 45 دانشجوی پرستاری و فوریت های پزشکی بودند که واحد اصول و فنون عملی را اخذ کرده و غیبت بیش از حد مجاز نداشتند و هر دو روش ارزشیابی عملی با ساختار عینی و سنتی در ارزیابی آن ها مورد استفاده قرار گرفت. اطلاعات از طریق پرسشنامه پژوهشگر ساخته و چک لیست جمع آوری شد. روایی محتوایی پرسشنامه توسط 10 تن از اساتید مجرب مورد ارزیابی قرار گرفت و پایایی آن با ضریب آلفای کرونباخ 80 درصد تایید شد. داده ها با استفاده از آزمون های تی زوج و مستقل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: یافته ها نشان داد میانگین نمره رضایت مندی دانشجویان از روش OSATS (74.3) بیشتر از روش سنتی(49.7) است و این تفاوت از نظر آماری معنادار بود (P<0.0001). هم چنین میزان رضایتمندی ارزیابان نیز از روش OSATS (76.3) بیشتر از روش سنتی (35.3) بود (P<0.0001) درصد دانشجویان موافق ادامه ارزشیابی به روش OSATS در ترم های آینده هستند.نتیجه گیری: ارزشیابی ساختارمند عینی مهارت های عملی بیش از روش سنتی سبب رضایت دانشجویان می شود. مدرسین نیز نسبت به این نوع ارزشیابی دیدگاه مثبتی دارند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    منصوریان، محمدرضا، حسینی، مرضیه، خسروان، شهلا، و عالمی، علی. (1393). تاثیر دو روش ارزشیابی عینی ساختار یافته مهارت های عملی (OSATS) و روش سنتی بر میزان رضایت دانشجویان و ارزیابان. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 7(13)، 64-73. SID. https://sid.ir/paper/219221/fa

    Vancouver: کپی

    منصوریان محمدرضا، حسینی مرضیه، خسروان شهلا، عالمی علی. تاثیر دو روش ارزشیابی عینی ساختار یافته مهارت های عملی (OSATS) و روش سنتی بر میزان رضایت دانشجویان و ارزیابان. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1393؛7(13):64-73. Available from: https://sid.ir/paper/219221/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا منصوریان، مرضیه حسینی، شهلا خسروان، و علی عالمی، “تاثیر دو روش ارزشیابی عینی ساختار یافته مهارت های عملی (OSATS) و روش سنتی بر میزان رضایت دانشجویان و ارزیابان،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 7، no. 13، pp. 64–73، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219221/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button