مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,270
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

8,903
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه رضایتمندی دانشجویان پرستاری از دو روش ارزشیابی عملی با ساختار عینی و سنتی در دانشکده پرستاری و مامایی زاهدان سال 1390

صفحات

 صفحه شروع 2 | صفحه پایان 14

چکیده

 سابقه و اهداف: ارزیابی دقیق و عینی صلاحیت بالینی و حرفه ای, یکی از مهم ترین ابعاد آموزش بالینی دانشجویان گروه پزشکی است. آزمون بالینی با ساختار عینی, طیف وسیعی از مهارت های فنی و اساسی را در موقعیت های تجربی ارزیابی می کند. پژوهش حاضر با هدف مقایسه رضایتمندی دانشجویان پرستاری از دو روش ارزشیابی سنتی و ارزشیابی عملی- با ساختار عینی- در دانشکده پرستاری و مامایی زاهدان انجام شد.روش: پژوهش حاضر یک مطالعه مداخله ای است. واحدهای مورد پژوهش 35 دانشجوی پرستاری بودند که واحد درسی اصول و مهارت های پرستاری عملی را در نیمسال اول سال تحصیلی 90-1389 اخذ کردند و هر دو روش ارزشیابی عملی با ساختار عینی و سنتی در ارزیابی پایان ترم در مورد آن ها انجام گرفت. اطلاعات از طریق پرسشنامه پژوهشگر ساخته 21 گزینه ای پس از تایید روایی و پایایی, جمع آوری شد. داده ها توسط نرم افزار SPSS نسخه 15 و با استفاده از آزمون های کای دو, تی زوج و مستقل مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت.یافته ها: میانگین سن دانشجویان 19.74±2.46 سال بود. 80% دانشجویان از روش ارزشیابی عملی با ساختار عینی راضی و کاملا راضی و 2.9% ناراضی یا کاملا ناراضی بودند. این میزان بعد از اعلام نمره به ترتیب 81.5% و 3.7% بود. 79.4% دانشجویان از روش ارزشیابی سنتی راضی و کاملا راضی و 11.8% ناراضی یا کاملا ناراضی بودند. این میزان بعد از اعلام نمره به ترتیب 63% و 11.1% بود. مقایسه میانگین نمره رضایتمندی دانشجویان بعد از اعلام نمره نشان داد رضایت از روش ارزشیابی عملی با ساختار عینی به طور معنی داری بیشتر از روش ارزشیابی سنتی بود (P=0.02).نتیجه گیری: با توجه به رضایتمندی دانشجویان پرستاری از روش ارزشیابی عملی با ساختار عینی در این مطالعه, به کارگیری آن در همه گروه های آموزشی پزشکی- علی رغم موانع اجرایی آن- ضرورت دارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پیشکارمفرد، زهرا، نویدیان، علی، و ربابی، حسن. (1391). مقایسه رضایتمندی دانشجویان پرستاری از دو روش ارزشیابی عملی با ساختار عینی و سنتی در دانشکده پرستاری و مامایی زاهدان سال 1390. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 7(4 (پیاپی 8))، 2-14. SID. https://sid.ir/paper/475159/fa

    Vancouver: کپی

    پیشکارمفرد زهرا، نویدیان علی، ربابی حسن. مقایسه رضایتمندی دانشجویان پرستاری از دو روش ارزشیابی عملی با ساختار عینی و سنتی در دانشکده پرستاری و مامایی زاهدان سال 1390. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1391؛7(4 (پیاپی 8)):2-14. Available from: https://sid.ir/paper/475159/fa

    IEEE: کپی

    زهرا پیشکارمفرد، علی نویدیان، و حسن ربابی، “مقایسه رضایتمندی دانشجویان پرستاری از دو روش ارزشیابی عملی با ساختار عینی و سنتی در دانشکده پرستاری و مامایی زاهدان سال 1390،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 7، no. 4 (پیاپی 8)، pp. 2–14، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/475159/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button