مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

779
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

602
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه ابعاد تعامل استاد بین برنامه های درسی نظری و بالینی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شاهد

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 23

چکیده

 زمینه و هدف: برنامه درسی بالینی اساتید باید همسو با برنامه درسی دوره نظری پزشکی باشد در این راستا, پژوهش حاضر, ابعاد پنج گانه تعامل اساتید را بین دو برنامه درسی نظری و بالینی, مقایسه کرده است.روش بررسی: روش پژوهش, توصیفی از نوع پیمایشی بوده است. از جامعه آماری دانشجویان استاژر و اینترن دانشگاه شاهد در سال تحصیلی 91-92 (N=175) حسب برآورد آماری با فرمول کوکران, تعداد 120 نفر نمونه انتخاب شد. پرسشنامه محقق ساخته سنجش ابعاد تعاملی استاد با روایی مورد تایید خبرگان متخصص و نیز ضریب پایایی 0.97 و 0.95 در دو بخش نظری و بالینی در آلفای کرونباخ, مورد استفاده واقع شد.یافته ها: در نحوه تعامل اساتید با دانشجو, همکار, جامعه مردم و خود, بین دو برنامه درسی نظری و بالینی تفاوت معنادار وجود داشت. رتبه بندی میانگین تعاملات اساتید در هر دو برنامه درسی نظری و بالینی به ترتیب شامل, تعامل استاد با؛ بیمار, دانشجو, خود, جامعه مردم و همکار بود بنابر این تفاوت های ذکر شده بین ابعاد تعاملات اساتید در دو نوع برنامه درسی, رتبه بندی ها را تغییر نداد.نتیجه گیری: کاهش سطح تعامل در ارتباط با؛ دانشجو, جامعه مردم و خود, در برنامه درسی بالینی به نسبت نظری, تناقض در عمل اساتید است. جالب این که تعامل با همکار در برنامه درسی بالینی, ارتقا می یابد که این نیز تناقض بین گفته و عمل, اساتید و در دید دانشجو حاوی معانی متعدد است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سبحانی نژاد، مهدی، و احمدیان، مینا. (1392). مقایسه ابعاد تعامل استاد بین برنامه های درسی نظری و بالینی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شاهد. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 6(11)، 11-23. SID. https://sid.ir/paper/219380/fa

    Vancouver: کپی

    سبحانی نژاد مهدی، احمدیان مینا. مقایسه ابعاد تعامل استاد بین برنامه های درسی نظری و بالینی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شاهد. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1392؛6(11):11-23. Available from: https://sid.ir/paper/219380/fa

    IEEE: کپی

    مهدی سبحانی نژاد، و مینا احمدیان، “مقایسه ابعاد تعامل استاد بین برنامه های درسی نظری و بالینی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شاهد،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 6، no. 11، pp. 11–23، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/219380/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button