مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

637
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

546
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی پایایی نمرات ارزشیابی دانشجویان تخصصی دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی در ارزیابی اساتید در سال تحصیلی 89- 88

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 89

چکیده

 سابقه و هدف: یکی از متداول ترین روش هایی که جهت تعیین میزان موفقیت یک استاد در رسیدن به اهداف آموزشی صورت می گیرد ارزشیابی اساتید از دید دانشجویان است. این مطالعه با هدف بررسی پایایی نمرات ارزشیابی دانشجویان تخصصی در ارزشیابی استاد صورت پذیرفت.مواد و روشها: در این مطالعه توصیفی, تمامی دانشجویان تخصصی دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی به تعداد 70 نفر وارد مطالعه شدند. ابزار گردآوری اطلاعات, پرسشنامه ارزشیابی استاد مشتمل بر 10 سوال بود.که در دومرحله به فاصله یک هفته توزیع و جمع آوری گردید.  intraobserver reliability  و interobserver reliability با استفاده از ضریب weighted kappa  تعیین شد. جهت تعیین تکرارپذیری ها در مورد مجموع نظرات کل حیطه ها از  intra class correlation coefficient استفاده شد.کلیه عملیات آماری با استفاده از نرم افزار SPSS 11.5 انجام گرفت.یافته ها: بین میزان تکرارپذیری نظرات در رشته های مختلف تخصصی اختلاف معنی دار آماری مشاهده نشد (P=0.569) بر این اساس میزان تکرارپذیری کلی افراد برابر 0.414 و متوسط تکرار پذیری بین فردی برابر 0.297 بود. اما میزان تکرارپذیری نظرات هر فرد در دو مرحله در مواردی که نظر اولیه ضعیف ویا بسیار خوب بود به طور معنی داری بیشتر از مواردی بود که نظر اولیه در آنها متوسط یا خوب بود (P=0.034). بیشترین تکرارپذیری در حیطه «ایجاد انگیزه برای مطالعه و کارهای پژوهشی» و کمترین تکرارپذیری در حیطه «انعطاف پذیری در مقابل انتقادات و پیشنهادات» بود.نتیجه گیری: نتایج مطالعه نشان دادکه در تمامی موارد, پایایی دانشجویان تخصصی در ارزشیابی اساتید مناسب نبود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ولیان، اعظم، طهماسبی، سوده، و معزی زاده، مریم. (1390). بررسی پایایی نمرات ارزشیابی دانشجویان تخصصی دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی در ارزیابی اساتید در سال تحصیلی 89- 88. مجله دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (JOURNAL OF DENTAL SCHOOL SHAHID BEHESHTI UNIVERSITY OF MEDICAL SCIENCE)، 29(2 (پی در پی 88))، 85-89. SID. https://sid.ir/paper/21961/fa

    Vancouver: کپی

    ولیان اعظم، طهماسبی سوده، معزی زاده مریم. بررسی پایایی نمرات ارزشیابی دانشجویان تخصصی دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی در ارزیابی اساتید در سال تحصیلی 89- 88. مجله دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (JOURNAL OF DENTAL SCHOOL SHAHID BEHESHTI UNIVERSITY OF MEDICAL SCIENCE)[Internet]. 1390؛29(2 (پی در پی 88)):85-89. Available from: https://sid.ir/paper/21961/fa

    IEEE: کپی

    اعظم ولیان، سوده طهماسبی، و مریم معزی زاده، “بررسی پایایی نمرات ارزشیابی دانشجویان تخصصی دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی در ارزیابی اساتید در سال تحصیلی 89- 88،” مجله دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (JOURNAL OF DENTAL SCHOOL SHAHID BEHESHTI UNIVERSITY OF MEDICAL SCIENCE)، vol. 29، no. 2 (پی در پی 88)، pp. 85–89، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/21961/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button