Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,845
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,903
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اختلالات همراه در دختران و پسران مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی (ADHD)

صفحات

 صفحه شروع 54 | صفحه پایان 60

چکیده

 زمینه و هدف: بارز بودن تفاوت اساسی در نسبت پسر به دختر بین نمونه های ارجاعی و (10:1) و نمونه های جامعه (3:1) در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی ADHD؛ این سوال را مطرح می کند که آیا تفاوت های جنسی در تظاهرات اختلالات همراه با ADHD نقش داشته و باعث ارجاع کمتر دختران به کلینک می شود.روش بررسی: بررسی نقش جنس در اختلالات همراه با ADHD در کودکان ارجاع شده به کلینیک روانپزشکی روش بررسی: تعداد 147 کودک و نوجوان مبتلا به ADHD 5 تا 17 سال مورد ارزیابی قرار گرفته اند. که تشخیص بالینی ADHD در بیماران با مصاحبه بالینی روانپزشک و تست تشخیصی K-SADS انجام شده است. بررسی وجود اختلالات همراه در افراد بیمار با استفاده از مصاحبه بالینی روانپزشکی و تست تشخیصی K-SADS, انجام شده است.یافته ها: اختلالات همراه با ADHD در کودکان مراجعه کننده به کلینک در دختر و پسر مشابه هم می باشد. و دختران مبتلا به ADHD در مقایسه با پسرها در معرض خطر بیشتر برای اختلالات افسردگی و اضطرابی نبوده اند.نتیجه گیری: نتایج ما بیانگر آن است که بین دختر و پسر مبتلا به ADHD مراجعه کننده به کلینیک درخطر اختلالات همراه تفاوتی وجود ندارد و این می تواند بیانگر وجود شباهت های بیشتر (تا وجود تفاوت) در ADHD دختر و پسر باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حبرانی، پریا، و بهدانی، فاطمه. (1384). مقایسه اختلالات همراه در دختران و پسران مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی (ADHD). افق دانش، 11(4)، 54-60. SID. https://sid.ir/paper/68488/fa

Vancouver: کپی

حبرانی پریا، بهدانی فاطمه. مقایسه اختلالات همراه در دختران و پسران مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی (ADHD). افق دانش[Internet]. 1384؛11(4):54-60. Available from: https://sid.ir/paper/68488/fa

IEEE: کپی

پریا حبرانی، و فاطمه بهدانی، “مقایسه اختلالات همراه در دختران و پسران مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی (ADHD)،” افق دانش، vol. 11، no. 4، pp. 54–60، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/68488/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا