مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,420
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

627
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودگردان با عملکرد تحصیلی در دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

صفحات

 صفحه شروع 60 | صفحه پایان 70

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودگردان با عملکرد تحصیلی در دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بود. در این پژوهش تعداد 200 نفر از دانشجویان به صورت نمونه گیری خوشه ای تصادفی انتخاب شدند. برای بررسی متغیرهای پژوهش از دو پرسشنامه راهبردهای یادگیری خودگردان (SRLS) و راهبردهای انگیزشی برای یادگیری (MSLQ) و برای اندازه گیری عملکرد تحصیلی از معدل نمرات واحدهایی که دانشجویان تاکنون گذرانده بودند استفاده شد. برای تحلیل داده ها از نرم افزار spss 16 استفاده شد که تحلیل چند متغیری (رگرسیون) نشان داد از میان راهبردهای یادگیری خودگردان, مولفه های جستجوی کمک از استاد, جستجوی کمک از بزرگسال و ثبت ضبط یادداشت برداری و از میان راهبردهای انگیزشی برای یادگیری مولفه های راهبرد شناختی و اضطراب امتحان بهترین پیش بینی کنندگان عملکرد تحصیلی می باشند. به نظر محققان شایسته است دانشجویان با ایجاد و بهبود مهارت های یادگیری در خود از قبیل راهبردهای یادگیری خودگردان و راهبردهای شناختی به تعمیق دانسته ها و بهبود عملکرد تحصیلی خود بپردازند و همچنین اساتید دانشگاه ها با ایجاد جوی آرام و بدون استرس و در عین حال چالش برانگیز برای یادگیری, به دانشجویان فرصت بیشتری برای یادگیری بدهند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سیاح برگرد، مهدی، اردمه، علی، و یعقوبی عسگرآباد، اسماعیل. (1392). بررسی رابطه باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودگردان با عملکرد تحصیلی در دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 3(2 (پیاپی 5))، 60-70. SID. https://sid.ir/paper/228893/fa

    Vancouver: کپی

    سیاح برگرد مهدی، اردمه علی، یعقوبی عسگرآباد اسماعیل. بررسی رابطه باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودگردان با عملکرد تحصیلی در دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1392؛3(2 (پیاپی 5)):60-70. Available from: https://sid.ir/paper/228893/fa

    IEEE: کپی

    مهدی سیاح برگرد، علی اردمه، و اسماعیل یعقوبی عسگرآباد، “بررسی رابطه باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودگردان با عملکرد تحصیلی در دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 3، no. 2 (پیاپی 5)، pp. 60–70، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228893/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا