مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

710
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

192
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نگرش اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی قم در مورد طرح درس بر اساس مدل تضمین آموزش

صفحات

 صفحه شروع 143 | صفحه پایان 149

چکیده

 نحوه تدریس مدرس و تهیه طرح درس در کیفیت آموزش دارای اهمیت است و از آنجایی که ایجاد انگیزه در اساتید برای تدوین طرح درس می تواند در ارتقای سطح کیفی آموزش پزشکی موثر باشد, پژوهش حاضر با هدف تعیین نگرش اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی قم در مورد طرح درس بر اساس مدل تضمین آموزش انجام شد. این پژوهش یک مطالعه توصیفی-تحلیلی مقطعی است که در سال 1394 انجام گرفت. جامعه آماری شامل کلیه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی قم بودند که به صورت سرشماری وارد مطالعه شدند. در این مطالعه از پرسشنامه محقق ساخته در دو بخش شامل مشخصات دموگرافیک و سوالات نگرشی مشتمل بر 14 سوال استفاده شد. در نهایت داده ها توسط نرم افزار SPSS نسخه 16 توسط آزمون های T مستقل و ANOVA, در سطح معناداری کمتر از 05/0 تجزیه و تحلیل شد. میانگین نمره کل نگرش اعضای هیات علمی شرکت کننده در مطالعه 59/7± 9/33به دست آمد. یافته ها نشان داد که میانگین نمره نمره نگرش نسبت به طرح درس در میان دو گروه آموزشی بالینی و علوم پایه اختلاف معناداری داشت (01/0P=). همچنین میانگین نمره نگرش در میان افرادی که سابقه شرکت در کارگاه های طرح درس داشتند به طور معناداری بیشتر از افرادی بود که سابقه گذراندن کارگاه طرح درس نداشتند (04/0P=). نتایج حاکی از آن بود که اساتید دانشگاه از نظر نگرش نسبت به طرح درس در قالب اجزای مدل تضمین آموزش در وضعیت مناسبی قرار نداشتند. بنابراین لزوم برنامه ریزی های دقیق و مستمر برای بهبود این مساله حائز اهمیت می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رمضانی، طاهره، دشتی، زهرا، محبی، سیامک، و شریفی راد، غلامرضا. (1396). بررسی نگرش اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی قم در مورد طرح درس بر اساس مدل تضمین آموزش. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 8(2 )، 143-149. SID. https://sid.ir/paper/228895/fa

    Vancouver: کپی

    رمضانی طاهره، دشتی زهرا، محبی سیامک، شریفی راد غلامرضا. بررسی نگرش اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی قم در مورد طرح درس بر اساس مدل تضمین آموزش. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1396؛8(2 ):143-149. Available from: https://sid.ir/paper/228895/fa

    IEEE: کپی

    طاهره رمضانی، زهرا دشتی، سیامک محبی، و غلامرضا شریفی راد، “بررسی نگرش اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی قم در مورد طرح درس بر اساس مدل تضمین آموزش،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 8، no. 2 ، pp. 143–149، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228895/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button