مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,317
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

815
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چالش های موجود در آموزش بالینی اصول و فنون دانشجویان کارشناسی پرستاری یک مطالعه کیفی

صفحات

 صفحه شروع 74 | صفحه پایان 84

چکیده

 شرایط موثر بر آموزش و یادگیری بالینی, به ویژه درس اصول و فنون پرستاری, می تواند در کسب صلاحیت مهارت های اولیه بالینی تاثیر داشته باشد. مطالعه حاضر, با هدف شناسایی وضعیت موجود آموزش بالینی اصول و فنون در میان دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز صورت گرفت. مطالعه حاضر, یک مطالعه کیفی با رویکرد تحلیل محتوا و شیوه بحث گروه های متمرکز و با مشارکت 42 نفر از کلیه افراد ذی نفع شامل: مدیران, مدرسان و مربیان, دانشجویان و پرستاران بود. پس از تحلیل داده های حاصل از مصاحبه های بحث متمرکز, کدهای مختلف استخراجشده بر اساس تفاوت ها و شباهت ها, مقایسه شدند و در زیرطبقات و طبقات قرار داده شدند. در نهایت, چهار درون مایه (تم), شامل: «برنامه و برنامه ریزی منسجم», «مدیریت ارتباطات انسانی», «محدود کننده ها و تسهیل کننده ها» و «ادراکات و احساسات» استخراج گردید. انسجام ناکافی برنامه و اجرای برنامه آموزشی, مدیریت ناکافی روابط درون و برون سازمانی, عدم درک مناسب دانشجو از موقعیت و هم چنین عدم کنترل مناسب محدود کننده ها و استفاده ناکافی از تسهیل کننده ها در آموزش و بالین, آموزش اصول و فنون را با چالش های عمده ای مواجه کرده است. مشارکت کنندگان با توجه به تجارب مدیریتی, آموزشی, بالینی و یادگیری خود, بر ضرورت ایجاد اصلاحات به صورت مشارکتی, به منظور رفع نارسایی ها و بازسازی فرآیند آموزش بالینی اصول و فنون, توافق نظر داشتند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسدی ذاکر، مرضیه، عابدسعیدی، ژیلا، و عابدی، حیدرعلی. (1394). چالش های موجود در آموزش بالینی اصول و فنون دانشجویان کارشناسی پرستاری یک مطالعه کیفی. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 6(1)، 74-84. SID. https://sid.ir/paper/228933/fa

    Vancouver: کپی

    اسدی ذاکر مرضیه، عابدسعیدی ژیلا، عابدی حیدرعلی. چالش های موجود در آموزش بالینی اصول و فنون دانشجویان کارشناسی پرستاری یک مطالعه کیفی. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1394؛6(1):74-84. Available from: https://sid.ir/paper/228933/fa

    IEEE: کپی

    مرضیه اسدی ذاکر، ژیلا عابدسعیدی، و حیدرعلی عابدی، “چالش های موجود در آموزش بالینی اصول و فنون دانشجویان کارشناسی پرستاری یک مطالعه کیفی،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 6، no. 1، pp. 74–84، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228933/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button