مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,510
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

674
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تجارب دانشجویان و مربیان پرستاری از درس اصول و فنون پرستاری: یک مطالعه کیفی

صفحات

 صفحه شروع 293 | صفحه پایان 303

چکیده

 مقدمه: شرایط موثر بر آموزش و یادگیری درس اصول و فنون پرستاری می تواند در کسب شایستگی مهارت های اولیه بالینی تاثیر داشته باشد. هدف این مطالعه, تبیین تجارب و نظرات دانشجویان و مربیان پیرامون درس فن پرستاری است. روش ها: این پژوهش کیفی از نوع تجزیه و تحلیل درون مایه ای (آنالیز تم ها) بود. در این مطالعه 15 دانشجوی پرستاری, چهار مربی پرستاری, سرپرستار بخش جراحی و دو پرستار دانش آموخته دانشکده محل تحقیق, بر اساس نمونه گیری مبنی بر هدف, انتخاب و مورد مصاحبه قرار گرفتند. کلیه مصاحبه ها روی کاغذ پیاده و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج: با استفاده از تحلیل دست نوشته ها (آنالیز تمی) تعداد قابل توجهی درون مایه اولیه و هفت درون مایه اصلی که هر یک چند درون مایه فرعی داشتند, استخراج شد. درون مایه های اصلی شامل: عوامل آموزشی, استاندارد نبودن نحوه انجام تکنیک ها و فاصله تئوری و بالین, انگیزه, نیروی انسانی, ارتباطات, عوامل مدیریتی, تجهیزات و فضای فیزیکی بود که این درون مایه های اصلی و فرعی با جملاتی از بیانات نمونه های پژوهشی در مطالعه توضیح داده شد. نتیجه گیری: نتایج این پژوهش حاکی از نقص ارتباطات در محیط آموزشی و تعامل بین استاد و دانشجو و پایین بودن سطح انگیزه در بین مربیان و دانشجویان پرستاری است که از اصول اساسی برای آموزش و یادگیری صحیح هستند. مسؤولین آموزش پرستاری روی این جنبه از فرآیند آموزشی و رفع عوامل ایجادکننده آن توجه بیشتری مبذول بدارند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

محمودی راد، غلامحسین، الحانی، فاطمه، و انوشه، منیره. (1387). تجارب دانشجویان و مربیان پرستاری از درس اصول و فنون پرستاری: یک مطالعه کیفی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 8(2 (پیاپی 20))، 293-303. SID. https://sid.ir/paper/393678/fa

Vancouver: کپی

محمودی راد غلامحسین، الحانی فاطمه، انوشه منیره. تجارب دانشجویان و مربیان پرستاری از درس اصول و فنون پرستاری: یک مطالعه کیفی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1387؛8(2 (پیاپی 20)):293-303. Available from: https://sid.ir/paper/393678/fa

IEEE: کپی

غلامحسین محمودی راد، فاطمه الحانی، و منیره انوشه، “تجارب دانشجویان و مربیان پرستاری از درس اصول و فنون پرستاری: یک مطالعه کیفی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 8، no. 2 (پیاپی 20)، pp. 293–303، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/393678/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button