مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,483
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

862
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تجربیات پرستاران و دانشجویان از اجرای مدل پرسپتورشیپ در کارآموزی در عرصه دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 37

چکیده

 مقدمه: آموزش بالینی پرستاری جزء حیاتی برنامه درسی این رشته است که نیازمند مشارکت موثر و ارتباط اثربخش و هدفمند دانشکده و بیمارستان و حمایت آموزشی از دانشجویان در بالین است. این مطالعه با هدف بررسی تجربیات دانشجویان و پرستاران بالینی از اجرای مدل پرسپتورشیپ در آموزش کارآموزی در عرصه دانشجویان پرستاری انجام گرفته است.روش: این مطالعه یک مطالعه کیفی با رویکرد آنالیز محتوا بود که به بررسی تجربیات دانشجویان پرستاری و پرستاران پرسپتور از اجرای مدل پرسپتورشیپ در کارآموزی در عرصه دانشجویان پرستاری پرداخته است. پس از اجرای مدل پرسپتورشیپ به مدت یک سال, جمع آوری داده ها از طریق انجام مصاحبه عمیق با 15 دانشجوی پرستاری و 3 پرستار پرسپتور که با روش نمونه گیری هدفمند وارد مطالعه شده بودند انجام گردید.یافته ها: یافته های حاصل از تجزیه و تحلیل داده های حاصل از مصاحبه با دانشجویان کارورز و پرستاران پرسپتور, 10 تم را پدیدار ساخت که عبارت بودند از: هدفمند شدن کارورزی, همکاری بیشتر دانشجو, به دام انداختن فرصت های یادگیری, مسوولیت پذیری در قبال آموزش دانشجو, دفاع از حقوق دانشجو, احساس امنیت در مقابل سردرگمی, تعلق به تیم پرستاری, پذیرش تدریجی مدل, کسب استقلال و ارزشیابی عادلانه بود.نتیجه گیری: با توجه به یافته های پژوهش می توان نتیجه گرفت که مدل پرسپتورشیپ می تواند به عنوان یکی از مدل های مناسب در آموزش بالینی دوره کارآموزی در عرصه دانشجویان پرستاری با فراهم کردن شرایط مناسب یادگیری به منظور شکل دهی مهارت های اساسی و توانمندی های حرفه ای دانشجویان پرستاری مورد استفاده قرار گیرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آئین، فرشته، هاشمی نیا، سیدعلی محمد، و مقدسی، جعفر. (1391). بررسی تجربیات پرستاران و دانشجویان از اجرای مدل پرسپتورشیپ در کارآموزی در عرصه دانشجویان پرستاری. آموزش پرستاری، 1(1)، 25-37. SID. https://sid.ir/paper/238378/fa

    Vancouver: کپی

    آئین فرشته، هاشمی نیا سیدعلی محمد، مقدسی جعفر. بررسی تجربیات پرستاران و دانشجویان از اجرای مدل پرسپتورشیپ در کارآموزی در عرصه دانشجویان پرستاری. آموزش پرستاری[Internet]. 1391؛1(1):25-37. Available from: https://sid.ir/paper/238378/fa

    IEEE: کپی

    فرشته آئین، سیدعلی محمد هاشمی نیا، و جعفر مقدسی، “بررسی تجربیات پرستاران و دانشجویان از اجرای مدل پرسپتورشیپ در کارآموزی در عرصه دانشجویان پرستاری،” آموزش پرستاری، vol. 1، no. 1، pp. 25–37، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/238378/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button