مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,522
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

421
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل پایش خدمات در نظام سلامتی: شیوه «خود ارزیابی»

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 24

چکیده

 در سالیان اخیر در تعریف کیفیت ارایه خدمات, به حقوق «ارایه دهندگان خدمت» و حقوق «گیرندگان خدمت» توجه ویژه ای شده است. همگام با این تعریف از کیفیت , انتظار می رود که شیوه پایش و ارزشیابی خدمات نیز متناسب با آن طراحی شوند. هدف این مقاله, معرفی شیوه ای از «پایش» است که با تعاریف مشتری گرایانه کیفیت انطباق داشته باشد. در مرحله اول از این مطالعه, ابزارهای «پایش», بر اساس روش Client Oriented Provider Efficient (COPE) طراحی شدند. این ابزار ها به شیوه «خود ارزیابی» در گروه هایی متشکل از کارکنان, قابل استفاده هستند. در مرحله دوم, طریقه استفاده از این ابزار ها به کارکنان چهار مرکز بهداشتی- درمانی شهرستان سمنان آموزش داده شده و میزان آموزش پذیری و قابلیت اجرایی این ابزار ها از نظر کارکنان (42 نمونه) مورد بررسی قرار گرفت. بیش از 5/87 درصد از کارکنان (فاصله اطمینان 95 درصد: 8/75 تا 9/99) با استفاده از این روش موافق بوده و نکات مثبت ذکر شده بیش از نکات منفی بود. مطابق دستاورد این مطالعه, جهت افزایش قابلیت اجرایی این شیوه, به طور همزمان نیاز به برنامه ریزی جهت ارتقای فرهنگ سازمانی و بستر سازی برای فعالیت های مشارکتی در مراکز است. همچنین جهت استقرار و بقای این شیوه نوین در نظام سلامت و توسعه آن به تمامی برنامه ها و توسعه آن به سایر سطوح نظام شبکه, به مطالعات گسترده تری نیاز است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    صدیقی، ژیلا، مجدزاده، سیدرضا، یونسیان، مسعود، نورایی، سیدمهدی، جندقی، جعفر، کلاهدوز، ماشااله، ابوالحسنی، فرید، مالکی نژاد، محسن، زمانی، قاسم، فیض زاده، علی، مفتون، فرزانه، حدیدی، علی، رهبر، محمدناصر، فریور، فرشید، مطلبی، فاطمه، کرمانی، علی، و دارابی، عباس. (1381). مدل پایش خدمات در نظام سلامتی: شیوه «خود‌ارزیابی». پایش، 2(1)، 17-24. SID. https://sid.ir/paper/23851/fa

    Vancouver: کپی

    صدیقی ژیلا، مجدزاده سیدرضا، یونسیان مسعود، نورایی سیدمهدی، جندقی جعفر، کلاهدوز ماشااله، ابوالحسنی فرید، مالکی نژاد محسن، زمانی قاسم، فیض زاده علی، مفتون فرزانه، حدیدی علی، رهبر محمدناصر، فریور فرشید، مطلبی فاطمه، کرمانی علی، دارابی عباس. مدل پایش خدمات در نظام سلامتی: شیوه «خود‌ارزیابی». پایش[Internet]. 1381؛2(1):17-24. Available from: https://sid.ir/paper/23851/fa

    IEEE: کپی

    ژیلا صدیقی، سیدرضا مجدزاده، مسعود یونسیان، سیدمهدی نورایی، جعفر جندقی، ماشااله کلاهدوز، فرید ابوالحسنی، محسن مالکی نژاد، قاسم زمانی، علی فیض زاده، فرزانه مفتون، علی حدیدی، محمدناصر رهبر، فرشید فریور، فاطمه مطلبی، علی کرمانی، و عباس دارابی، “مدل پایش خدمات در نظام سلامتی: شیوه «خود‌ارزیابی»،” پایش، vol. 2، no. 1، pp. 17–24، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/23851/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button