مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,120
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

627
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مقایسه ای بین دیدگاه سرپرستاران و پرستاران شاغل در بخش های داخلی و جراحی بیمارستان های شهر زنجان از مهارت های بالینی دانشجویان پرستاری کاروز در عرصه 94- 1393

صفحات

 صفحه شروع 52 | صفحه پایان 61

چکیده

 زمینه و هدف: ارزیابی مستمر برنامه های کارورزی به منظور ارتقاء فرایند آموزش و شناسایی نقاط قوت و ضعف دانشجویان پرستاری یک ضرورت محسوب می شود, پرستاران به جهت تماس مداوم با دانشجویان در محیط بالین می توانند به پیشبرد ارزیابی کمک کنند. این مطالعه با هدف مقایسه دیدگاه سرپرستاران و پرستاران از مهارت های بالینی دانشجویان انجام شد.روش بررسی: این مطالعه توصیفی مقایسه ای بر روی 100 پرستار و سرپرستار شاغل در بیمارستان های زنجان در سال 1393- 1394 انجام شد. پرسشنامه سنجش مهارت بالینی دانشجویان شامل 36 سوال در ابعاد ارائه خدمات کلی, تامین امنیت بیمار, مراقبت بالینی, ارزیابی بالینی, انجام فرآیند پرستاری و آموزش به بیمار بود. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS 16 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: مهارت های بالینی دانشجویان از نظر اکثریت سرپرستاران (57.15 درصد) و پرستاران (56.98 درصد) خوب بود و تفاوت معنی داری مشاهده نشد (p=0.213). میانگین نمره کل ابعاد از نظر سرپرستاران 139.11±21.03 و پرستاران 144.23±21.11 بود. همچنین میانگین نمرات سرپرستاران و پرستاران به ترتیب در ابعاد ارائه خدمات عمومی 19.23±4.06 و 18.73±3.26, تامین امنیت و خلوت 16.03±3.46 و 14.83±2.36, مراقبت بالینی 66.93±6.26 و 58.44±5.06, ارزیابی بالینی 23.44±2.96 و 20.03±2.06, آموزش به بیمار 14.93±4.06 و 17.66±3.67 و فرآیند پرستاری 22.83±7.06 و 19.23±4.06 بود و بین میانگین کل و میانگین نمره هیچ یک از ابعاد, تفاوت آماری دیده نشد.نتیجه گیری: مهارت های بالینی دانشجویان در ابعاد ارائه خدمات عمومی, تامین امنیت و خلوت بیمار, مراقبت بالینی, ارزیابی بالینی, آموزش بیمار و انجام فرآیند بالینی از نظر سرپرستاران و پرستاران پژوهش خوب ارزیابی شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خوشکباری، زهرا، ثنایی، ندا، و جواهری طهرانی، فرشته. (1395). بررسی مقایسه ای بین دیدگاه سرپرستاران و پرستاران شاغل در بخش های داخلی و جراحی بیمارستان های شهر زنجان از مهارت های بالینی دانشجویان پرستاری کاروز در عرصه 94- 1393. مراقبت های پیشگیرانه در پرستاری و مامایی (PREVENTIVE CARE IN NURSING & MIDWIFERY JOURNAL)، 6(1)، 52-61. SID. https://sid.ir/paper/239193/fa

    Vancouver: کپی

    خوشکباری زهرا، ثنایی ندا، جواهری طهرانی فرشته. بررسی مقایسه ای بین دیدگاه سرپرستاران و پرستاران شاغل در بخش های داخلی و جراحی بیمارستان های شهر زنجان از مهارت های بالینی دانشجویان پرستاری کاروز در عرصه 94- 1393. مراقبت های پیشگیرانه در پرستاری و مامایی (PREVENTIVE CARE IN NURSING & MIDWIFERY JOURNAL)[Internet]. 1395؛6(1):52-61. Available from: https://sid.ir/paper/239193/fa

    IEEE: کپی

    زهرا خوشکباری، ندا ثنایی، و فرشته جواهری طهرانی، “بررسی مقایسه ای بین دیدگاه سرپرستاران و پرستاران شاغل در بخش های داخلی و جراحی بیمارستان های شهر زنجان از مهارت های بالینی دانشجویان پرستاری کاروز در عرصه 94- 1393،” مراقبت های پیشگیرانه در پرستاری و مامایی (PREVENTIVE CARE IN NURSING & MIDWIFERY JOURNAL)، vol. 6، no. 1، pp. 52–61، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/239193/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button