Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,079
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

724
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

راهبردهای نمایش عاطفی مدیران و عملکرد شغلی پرستاران

صفحات

 صفحه شروع 28 | صفحه پایان 37

چکیده

 مقدمه: کارایی یک بیمارستان در ارایه خدمات مراقبتی مناسب, مستلزم ارتباطات موثر بین مدیران و کارکنان پرستاری است و مهارتهای عاطفی مدیران عاملی مهم در اثربخشی رهبری و موفقیت سازمانی است. ابراز احساسات مناسب مدیران میتواند در بهبود عملکرد شغلی کارکنان موثر باشد. هدف: تحقیق حاضر با هدف تعیین ارتباط راهبردهای کار عاطفی مدیران پرستاری با عملکرد شغلی کارکنان پرستاری انجام شد. مواد و روشها: مطالعه ای مقطعی, توصیفی و هم بستگی در یکی از بیمارستانهای آموزشی تهران در سال 1394 انجام شد. نمونه ای شامل 120 نفر از پرستاران و 15 نفر از مدیران پرستاری به روش نمونه گیری آسان انتخاب شد. ابزار مطالعه شامل پرسشنامه نمایش عاطفی دایندورف و پرسشنامه عملکرد شغلی پاترسون بود که پایایی آنها با آلفای کرونباخ 0.76 و 0.83 در مطالعات گذشته تایید شده بود. پرسشنامه عملکرد را کارکنان (پرستاران و سرپرستاران) و پرسشنامه نمایش هیجانی را مدیران (سرپرستاران و سوپروایزرها) به شیوه خودارزیابی تکمیل نمودند. داده ها با آزمون ضریب همبستگی اسپیرمن با استفاده از نرم افزار SPSS در سطح معناداری 0.05تحلیل شد. یافته ها: راهبردهای نمایش عاطفی واقعی و عمیق مدیران در سطح بالا (66.7%) و عملکرد شغلی کارکنان نیز در سطح بالا (90%) ارزیابی شد.از بین راهبردهای کار عاطفی فقط نمایش عاطفی واقعی مدیران با عملکرد کارکنان پرستاری همبستگی مثبتی داشت (P=0.020, r=0.203). راهبردهای نمایش عاطفی مدیران و عملکرد شغلی کارکنان پرستاری با متغیرهای فردی آنان رابطه معنی داری نداشت (P>0.05).نتیجه گیری: سطح بالای راهبردهای کار عاطفی ممکن است سبب خستگی عاطفی و فرسودگی شغلی مدیران پرستاری شود. لذا ارزیابی سلامتی و انجام مداخلات روانشناختی مدیران ضرورت دارد. توصیه می شود راهبردهای نمایش عاطفی مدیران پرستاری به شیوه خود ارزیابی سنجش شود تا ضمن ارتقای آگاهی مدیران در این زمینه, به آنها در بکارگیری راهبردهای کار عاطفی موثر بر عملکرد کارکنان کمک نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ریاحی پاقلعه، زهرا، رضایی، بهروز، و حسینی، سیدحبیب اله. (1396). راهبردهای نمایش عاطفی مدیران و عملکرد شغلی پرستاران. مدیریت پرستاری، 6(3-4 )، 28-37. SID. https://sid.ir/paper/239274/fa

    Vancouver: کپی

    ریاحی پاقلعه زهرا، رضایی بهروز، حسینی سیدحبیب اله. راهبردهای نمایش عاطفی مدیران و عملکرد شغلی پرستاران. مدیریت پرستاری[Internet]. 1396؛6(3-4 ):28-37. Available from: https://sid.ir/paper/239274/fa

    IEEE: کپی

    زهرا ریاحی پاقلعه، بهروز رضایی، و سیدحبیب اله حسینی، “راهبردهای نمایش عاطفی مدیران و عملکرد شغلی پرستاران،” مدیریت پرستاری، vol. 6، no. 3-4 ، pp. 28–37، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/239274/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا