Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

819
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

732
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر هشت هفته بازی های حرکتی ریتمیک بر تبحر حرکتی، پرخاشگری و پیشرفت تحصیلی کودکان مبتلا به بیش فعالی/نقص توجه

صفحات

 صفحه شروع 236 | صفحه پایان 246

چکیده

 مقدمه و اهداف: اختلال بیش فعالی/نقص توجه یکی از اختلالات شایع در کودکان دبستانی است که بر عملکرد حرکتی, تحصیلی و روانی تأثیر می گذارد. هدف پژوهش حاضر تعیین تأثیر بازی های حرکتی ریتمیک بر تبحر حرکتی, پرخاشگری و پیشرفت تحصیلی کودکان مبتلا به بیش-فعالی/نقص توجه بود. مواد و روش ها: پژوهش حاضر از نوع تجربی و با طرح تحقیق پیش آزمون-پس آزمون بود. تعداد 40 نفر از کودکان 8 و 9 سال مبتلا به بیش فعالی/نقص توجه از دانش آموزان پایه دوم و سوم شهر پلدختر در مطالعه حاضر شرکت کردند. ابتدا دانش آموزان با استفاده از پرسش نامه کانرز فرم والدین و مصاحبه بالینی شناسایی شدند. سپس برای ارزیابی تبحر حرکتی, پرخاشگری و پیشرفت تحصیلی به ترتیب از آزمون های فرم کوتاه تبحر حرکتی بروینیکس-اوزرتسکی ویرایش دوم, پرسش نامه پرخاشگری شهیم و معدل دروس ریاضی, علوم, فارسی استفاده شد. یافته ها: تجزیه وتحلیل نتایج آماری نشان داد که بازی های حرکتی ریتمیک تأثیر مثبت معناداری بر تبحر حرکتی (000/0=P=31/189, F), پرخاشگری (001/0 =P=10/6, F) و پیشرفت تحصیلی (004/0 =P=30/4, F) کودکان مبتلا به بیش فعالی/نقص توجه دارد (0/05>P). نتیجه گیری: با توجه به جذابیت و متنوع بودن بازی های حرکتی پیشنهاد می شود معلمین و مربیان توان بخشی برای افزایش تأثیرگذاری, این بازی ها را همراه با موسیقی, شعر و ترانه برای افزایش تبحر حرکتی, پرخاشگری و پیشرفت تحصیلی کودکان مبتلا به بیش فعالی/نقص توجه استفاده کنند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

سبزواری، حامد، ارشم، سعید، و پروین پور، شهاب. (1398). تأثیر هشت هفته بازی های حرکتی ریتمیک بر تبحر حرکتی, پرخاشگری و پیشرفت تحصیلی کودکان مبتلا به بیش فعالی/نقص توجه. طب توانبخشی، 8(4 )، 236-246. SID. https://sid.ir/paper/239696/fa

Vancouver: کپی

سبزواری حامد، ارشم سعید، پروین پور شهاب. تأثیر هشت هفته بازی های حرکتی ریتمیک بر تبحر حرکتی, پرخاشگری و پیشرفت تحصیلی کودکان مبتلا به بیش فعالی/نقص توجه. طب توانبخشی[Internet]. 1398؛8(4 ):236-246. Available from: https://sid.ir/paper/239696/fa

IEEE: کپی

حامد سبزواری، سعید ارشم، و شهاب پروین پور، “تأثیر هشت هفته بازی های حرکتی ریتمیک بر تبحر حرکتی, پرخاشگری و پیشرفت تحصیلی کودکان مبتلا به بیش فعالی/نقص توجه،” طب توانبخشی، vol. 8، no. 4 ، pp. 236–246، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/239696/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا