Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,563
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,253
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه سرفصل برنامه درسی دوره کارشناسی پیوسته بهداشت مدارس

صفحات

 صفحه شروع 371 | صفحه پایان 385

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف طراحی و ارائه سرفصل برنامه درسی دوره کارشناسی پیوسته بهداشت مدارس انجام گرفته است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش پژوهش کیفی است. «اسناد و مدارک موجود در این زمینه در داخل کشور (مطالعه آخرین برنامه مصوب بهداشت مدارس در کشور که در حد کاردانی پیوسته بوده است و با در نظر گرفتن استانداردهای بهداشت مدارس که از سوی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران منتشر شده» «بررسی برنامه بهداشت و سلامت در سایر کشورها (آمریکا, انگلیس, مالزی, مصر و کشورهای حوزه خلیج فارس» مطالعه شد. سپس با ترتیب دادن مصاحبه های نیمه ساختاریافته با 12 تن از متخصصان برنامه درسی و متخصصان بهداشت که به صورت هدفمند انتخاب شدند؛ مبتنی بر الگوی برنامه ریزی درسی تجویزی و عمل گرای گریوز به تدوین اهداف, محتوا, روش های تدریس و ارزشیابی و در نهایت ارائه سرفصل برنامه درسی مذکور پرداخته شد. نتایج مطالعات و مصاحبه ها نشان داد که الگوی پیشنهادی برنامه درسی کارشناسی پیوسته بهداشت مدارس با دربرگرفتن عناصر کلیدی برنامه درسی (اهداف, محتوا, روش های تدریس و ارزشیابی) متناسب با نظام آموزش عالی کشور است و می تواند زمینه تربیت مربیان بهداشت مدارس را فراهم آورد. درنتیجه, با راه اندازی دوره کارشناسی پیوسته بهداشت ضمن تربیت مربی بهداشت برای مدارس, امکان رشد بهداشت فردی و اجتماعی دانش آموزان میسر می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حافظی، اکرم، عباسی، عفت، نیکنامی، شمس الدین، و نوه ابراهیم، عبدالرحیم. (1395). ارائه سرفصل برنامه درسی دوره کارشناسی پیوسته بهداشت مدارس. پایش، 15(4)، 371-385. SID. https://sid.ir/paper/24030/fa

    Vancouver: کپی

    حافظی اکرم، عباسی عفت، نیکنامی شمس الدین، نوه ابراهیم عبدالرحیم. ارائه سرفصل برنامه درسی دوره کارشناسی پیوسته بهداشت مدارس. پایش[Internet]. 1395؛15(4):371-385. Available from: https://sid.ir/paper/24030/fa

    IEEE: کپی

    اکرم حافظی، عفت عباسی، شمس الدین نیکنامی، و عبدالرحیم نوه ابراهیم، “ارائه سرفصل برنامه درسی دوره کارشناسی پیوسته بهداشت مدارس،” پایش، vol. 15، no. 4، pp. 371–385، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/24030/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا