مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,624
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

662
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین و استانداردسازی شاخص های ارزشیابی کیفیت و اعتبارسنجی برنامه درسی دوره کارشناسی پیوسته رشته پرستاری دانشگاه های علوم پزشکی کشور

صفحات

 صفحه شروع 50 | صفحه پایان 61

چکیده

 سابقه و هدف: برنامه درسی آموزش عالی به عنوان انتقال دهنده اطلاعات و فراهم کننده زمینه برای ساختن دانش و کسب مهارت ها و نگرش ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از این رو, ارزشیابی کیفی برنامه های درسی رشته های تحصیلی و روزآمد کردن آنها با عنایت به استانداردها همواره مورد توجه بوده است. لذا هدف این تحقیق تدوین و استانداردسازی شاخص هایی جهت ارزشیابی کیفیت و اعتبارسنجی برنامه درسی دوره کارشناسی پیوسته رشته پرستاری دانشگاه های علوم پزشکی کشور می باشد.مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی - پیمایشی در سال تحصیلی 90-89 در سه مرحله انجام شد. در مرحله اول و دوم پیش نویس ملاک ها و شاخص ها از روی منابع موجود تهیه و توسط متخصصان برنامه درسی و پرستاری پالایش گردید. در مرحله سوم به منظور استانداردسازی و تعیین وزن عوامل, ملاک ها و شاخص ها از 93 نفر از اعضای هیات علمی گروه های پرستاری دانشکده های پرستاری و مامایی مستقر در شهر تهران که به روش نمونه گیری طبقه ای نسبتی انتخاب شده بودند, نظرسنجی به عمل آمد. این مطالعه بر گرفته از رساله جهت اخذ دکتری می باشد.یافته ها: این مطالعه منتهی به پیشنهاد 9 عامل, 39 ملاک و 143 شاخص برای ارزشیابی کیفیت و اعتبارسنجی برنامه درسی کارشناسی پیوسته رشته پرستاری گردید.بحث و نتیجه گیری: در این مطالعه, عوامل, ملاک ها و شاخص های تدوین شده جهت اعتبارسنجی برنامه درسی کارشناسی پیوسته رشته پرستاری, دارای چند ویژگی شامل: رعایت استانداردهای بین المللی برنامه درسی دوره کارشناسی پرستاری, توجه به تمامی عناصر برنامه درسی, رعایت قانونمندی های برنامه درسی و استانداردسازی و تعیین وزن عوامل, ملاک ها و شاخص ها می باشند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علیاری، شهلا، ملکی، حسن، پازارگادی، مهرنوش، و عباس پور، عباس. (1391). تدوین و استانداردسازی شاخص های ارزشیابی کیفیت و اعتبارسنجی برنامه درسی دوره کارشناسی پیوسته رشته پرستاری دانشگاه های علوم پزشکی کشور. مجله دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران (annals of military and health sciences research)، 10(1 (مسلسل 37))، 50-61. SID. https://sid.ir/paper/96668/fa

    Vancouver: کپی

    علیاری شهلا، ملکی حسن، پازارگادی مهرنوش، عباس پور عباس. تدوین و استانداردسازی شاخص های ارزشیابی کیفیت و اعتبارسنجی برنامه درسی دوره کارشناسی پیوسته رشته پرستاری دانشگاه های علوم پزشکی کشور. مجله دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران (annals of military and health sciences research)[Internet]. 1391؛10(1 (مسلسل 37)):50-61. Available from: https://sid.ir/paper/96668/fa

    IEEE: کپی

    شهلا علیاری، حسن ملکی، مهرنوش پازارگادی، و عباس عباس پور، “تدوین و استانداردسازی شاخص های ارزشیابی کیفیت و اعتبارسنجی برنامه درسی دوره کارشناسی پیوسته رشته پرستاری دانشگاه های علوم پزشکی کشور،” مجله دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران (annals of military and health sciences research)، vol. 10، no. 1 (مسلسل 37)، pp. 50–61، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/96668/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button