مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

738
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

591
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه سبک یادگیری دانشجویان دانشکده های پیراپزشکی و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 100

چکیده

 زمینه و هدف: اعتبار یک نظام آموزشی وابسته به میزان یادگیری فراگیران آن است. یادگیری متغیر بسیار پیچیده است که عوامل متعددی بر آن تاثیر می گذارند, یکی از مهمترین عوامل سبک های یادگیری است. آگاهی از سبک های یادگیری دانشجویان برای برنامه ریزیهای آموزشی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. لذا این مطالعه با هدف تعیین سبک های یادگیری دانشجویان دانشکده های پیراپزشکی و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان طراحی و اجرا شده است.روش بررسی: در این مطالعه توصیفی– تحلیلی 401 نفر از دانشجویان دانشکده های پیراپزشکی و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان درسال 92-91 به روش سرشماری انتخاب شدند و پرسشنامه استاندارد سبک های یادگیری کلب (LSI) که پایایی آن با روش آزمون مجدد (0.8) بود را تکمیل نمودند. داده ها با نرم افزارSPSS  نسخه 18 و آزمون های کای اسکوئر و فیشر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: میانگین سنی دانشجویان20.57±2.32  و 71.8 درصد آنان مونث بودند. سبک یادگیری دانشجویان به ترتیب شامل همگرا (63.4 درصد), جذب کننده (25.4 درصد), انطباق یابنده (7.5 درصد) و واگرا (3.7 درصد) بوده است. سبک های یادگیری دانشجویان با رشته تحصیلی, جنس, دانشکده, گروه سنی, معدل, واحدهای گذرانده, ترم تحصیلی و مقاطع تحصیلی از نظر آماری تفاوت معنی داری نداشت (P>0.05).نتیجه گیری: سبک های یادگیری همگرا و جذب کننده در بیشتر دانشجویان غالب بود لذا پیشنهاد می گردد از روش های آموزشی متناسب با این سبک ها مانند نشان دادن دست نوشته ها و سخنرانی همراه با مطالب خود آموزی, شبیه سازی, تکالیف آزمایشگاهی و یادگیری بر پایه حل مساله استفاده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کوچکی، قربان محمد، کرد، بهروز، ستوده، سنیه، و طاطاری، منصوره. (1395). مقایسه سبک یادگیری دانشجویان دانشکده های پیراپزشکی و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان. زیست پزشکی جرجانی (حکیم سید اسماعیل جرجانی)، 4(1)، 93-100. SID. https://sid.ir/paper/241524/fa

    Vancouver: کپی

    کوچکی قربان محمد، کرد بهروز، ستوده سنیه، طاطاری منصوره. مقایسه سبک یادگیری دانشجویان دانشکده های پیراپزشکی و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان. زیست پزشکی جرجانی (حکیم سید اسماعیل جرجانی)[Internet]. 1395؛4(1):93-100. Available from: https://sid.ir/paper/241524/fa

    IEEE: کپی

    قربان محمد کوچکی، بهروز کرد، سنیه ستوده، و منصوره طاطاری، “مقایسه سبک یادگیری دانشجویان دانشکده های پیراپزشکی و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان،” زیست پزشکی جرجانی (حکیم سید اسماعیل جرجانی)، vol. 4، no. 1، pp. 93–100، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/241524/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button