مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

976
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

809
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی ابزاری برای ارزیابی صلاحیت بالینی دانشجویان پزشکی در بخش اطفال

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 47

چکیده

 مقدمه: برای دستیابی به نتیجه نهایی و مطلوب در برنامه درسی رعایت اصول و استانداردها ضروری است. این مطالعه با هدف ابزاری برای ارزیابی صلاحیت بالینی دانشجویان پزشکی در بخش اطفال دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال تحصیلی 92-1391 انجام شد.روش ها: این مطالعه به صورت مقطعی و در دو مرحله انجام شد. در مرحله اول حداقل های آموزشی دوره کارآموزی اطفال رشته پزشکی از لاگ بوک و با نظرخواهی از 15 نفر از اساتید شورای آموزشی گروه اطفال دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به روش سرشماری استخراج شد و به صورت چک لیست طراحی شد. در مرحله دوم این چک لیست در اختیار 27 نفر از اعضای هیات علمی گروه اطفال (از سه دانشگاه) قرار گرفت و میزان مواجهات بالینی مورد نیاز در این حداقل های آموزشی از آن ها پرسیده شد و میانگین نظرات اساتید, محاسبه شد.یافته ها: گردش های آموزشی بالینی در 10 گروه شامل: نوزادان, عفونی, گوارش, کلیه, تنفس, خون, اورژانس, عمومی, غدد و درمانگاه و 63 حداقل آموزشی و میزان مواجهات بالینی مورد نیاز برای این حداقل های آموزشی به صورت چک لیست طراحی شد. روایی صوری و محتوایی چک لیست توسط اعضای هیات علمی گروه اطفال تایید شد. پایایی آن نیز با ضریب آلفای کرونباخ برابر با 0.82 و با استفاده از نرم افزار SPSS محاسبه گردید.نتیجه گیری: با توجه به حجم زیاد دانش در رشته پزشکی و ضرورت یادگیری مهارت یا دانش به عنوان ملاک انتخاب محتوا در برنامه درسی, لازم است این اصول در طراحی برنامه های درسی اصلی برای بهبود عملکرد افراد نسبت به وظایف شغلی آینده و نیازهای جامعه در نظر گرفته شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    یقینی، امید، پرنیا، آیدین، منجمی، علیرضا، و دریازاده، سعیده. (1397). طراحی ابزاری برای ارزیابی صلاحیت بالینی دانشجویان پزشکی در بخش اطفال. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 10(1 )، 39-47. SID. https://sid.ir/paper/244445/fa

    Vancouver: کپی

    یقینی امید، پرنیا آیدین، منجمی علیرضا، دریازاده سعیده. طراحی ابزاری برای ارزیابی صلاحیت بالینی دانشجویان پزشکی در بخش اطفال. پژوهش در آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1397؛10(1 ):39-47. Available from: https://sid.ir/paper/244445/fa

    IEEE: کپی

    امید یقینی، آیدین پرنیا، علیرضا منجمی، و سعیده دریازاده، “طراحی ابزاری برای ارزیابی صلاحیت بالینی دانشجویان پزشکی در بخش اطفال،” پژوهش در آموزش علوم پزشکی، vol. 10، no. 1 ، pp. 39–47، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/244445/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button