Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

893
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

760
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل شکاف مواجهات بالینی دانشجویان پزشکی دوره کارآموزی اطفال با استاندارد: ارائه راهکارهای مداخله ای برای بهبود صلاحیت بالینی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 12

چکیده

 زمینه و هدف: بررسی مواجهات بالینی دانشجویان پزشکی در ارزیابی عرصه آموزش بالینی و جبران کمبودهای آموزش بالینی اهمیت دارد. این مطالعه با هدف تحلیل شکاف مواجهات بالینی دانشجویان پزشکی با استاندارد در حداقل های آموزشی دوره کارآموزی اطفال و ارائه راهکارهای مداخله ای برای بهبود صلاحیت بالینی در فصول مختلف سال تحصیلی 93-94 انجام شد.روش کار: این مطالعه بصورت توصیفی- تحلیلی و مقطعی در 129 دانشجوی پزشکی در سه دوره کارآموزی اطفال دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سه فصل پاییز, زمستان و بهار, انجام شد. ابزار جمع آوری اطلاعات چک لیست استاندارد برای مقایسه تعداد مواجهات بالینی ثبت شده در لاگ بوک دانشجویان با استاندارد در حداقل های آموزشی بوسیله آزمون Mann-Whitney U بود (p<0.05) و معنی داری مقایسه مواجهات با میزان استاندارد, به صورت کمینه, حد وسط و بیشینه مواجهه تعیین شد.یافته ها: بر اساس شرایط ورود به مطالعه نتایج مواجهات بالینی 97 دانشجو بررسی شد (75/%2). میانگین مواجهات در گردش های آموزشی: «عمومی, اورژانس, درمانگاه و تنفس» در بیش از نیمی از حداقل های آموزشی بسیار پایین تر از استاندارد بود. در مقابل گردش های ذکر نشده وضعیت مطلوبتری داشتند.نتیجه گیری: با توجه به نتایج بدست آمده در کمبودهای آموزش بالینی دوره کارآموزی اطفال, در مجموع 33 مورد از 63 حداقل بالینی در تحلیل شکاف, کمینه مواجهه داشتند و از این رو برای جبران آن مداخلات آموزشی از جمله کارگاه, فیلم, اسلایدهای آموزشی و معرفی مورد پیشنهاد می شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

یقینی، امید، پرنیا، آیدین، منجمی، علیرضا، و دریازاده، سعیده. (1395). تحلیل شکاف مواجهات بالینی دانشجویان پزشکی دوره کارآموزی اطفال با استاندارد: ارائه راهکارهای مداخله ای برای بهبود صلاحیت بالینی. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، 23(153)، 1-12. SID. https://sid.ir/paper/10689/fa

Vancouver: کپی

یقینی امید، پرنیا آیدین، منجمی علیرضا، دریازاده سعیده. تحلیل شکاف مواجهات بالینی دانشجویان پزشکی دوره کارآموزی اطفال با استاندارد: ارائه راهکارهای مداخله ای برای بهبود صلاحیت بالینی. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)[Internet]. 1395؛23(153):1-12. Available from: https://sid.ir/paper/10689/fa

IEEE: کپی

امید یقینی، آیدین پرنیا، علیرضا منجمی، و سعیده دریازاده، “تحلیل شکاف مواجهات بالینی دانشجویان پزشکی دوره کارآموزی اطفال با استاندارد: ارائه راهکارهای مداخله ای برای بهبود صلاحیت بالینی،” علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، vol. 23، no. 153، pp. 1–12، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/10689/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا