Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,825
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,324
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بازاندیشی در آموزش پزشکی: مروری بر مفاهیم، مدل ها، اصول و روش های تدریس بازاندیشی

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 24

چکیده

 مقدمه: بازاندیشی, از اجزاء جدایی ناپذیر و ضروری در آموزش و یادگیری حرفه های سلامت است. بازاندیشی, فرایندی قابل کنترل است و می توان از استراتژی های متنوع آموزشی جهت تقویت و خلق آن استفاده نمود. بازاندیشی سبب می شود که یادگیری سطحی نبوده و به صورت عمیق و معنی داری ایجاد شود. کاربرد مدل های بازاندیشی و راهبردهای آموزشی ساختارمند, سبب تقویت و ایجاد تفکر بازاندیشانه در عملکرد بالینی می شود. این مطالعه با هدف مروری بر مفاهیم بازاندیشی, مدل های بازاندیشی و راهبردها و روش های تقویت و تدریس بازاندیشی انجام گرفت. روش ها: در این مطالعه پایگاه های اطلاعاتی Science Direct, Ovid, PubMed, SID, Magiran و موتور جستجوی گوگل اسکالر (Google Scholar) با استفاده از کلیدواژه ها و عبارات بازاندیشی «Reflection», تدریس بازاندیشی «Reflection Teaching», بازاندیشی و آموزش پزشکی «Reflection and medical education», بازاندیشی و آموزش بالینی «and Clinical Education Reflection» مورد جستجو قرار گرفتند. در مورد مقالات انگلیسی, سال های (2000 تا 2016) و در مورد مقالات فارسی سال های (1385 تا 1395) مبنا قرار داده شدند. در مجموع 68 مقاله به دست آمد و بعد از دو مرحله بررسی 32 مقاله کاملا مرتبط با هدف مطالعه تشخیص داده شده و در تدوین مطالعه مورد استفاده قرار گرفتند. یافته ها: بازاندیشی به عنوان یک ابزار یادگیری مهم و قابل تقویت و تدریس در آموزش دانشگاهی پذیرفته شده است. روش های داستان گویی, بحث گروهی, فلش کارت, پوشهر کار و راهبردهایی مثل ارائه بازخورد و ایجاد زمینه یادداشت برداری رهای بازاندیشی می توانند به تدریس و تقویت بازاندیشی کمک کنند. بحث و نتیجه گیری: تدریس و تقویت بازاندیشی در فراگیران, از ضروریات آموزش در حرفه های سلامت به شمار می رود. ارتباطی که بین توانایی بازاندیشی در فراگیران, با توانایی تفکر انتفادی, حل مساله, خودارزیابی, تلفیق آموخته های تئوری و عملی و یادگیری خود تنظیمی و مادام العمر وجود دارد, بازاندیشی را به یکی از اجزاء ضروری آموزش حرفه های پزشکی مبدل ساخته است, بنابراین لازم است که از روش های تدریس متنوع جهت تقویت و تدریس بازاندیشی استفاده گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    رحیمی، معصومه، و حقانی، فریبا. (1396). بازاندیشی در آموزش پزشکی: مروری بر مفاهیم, مدل ها, اصول و روش های تدریس بازاندیشی. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 9(2 )، 13-24. SID. https://sid.ir/paper/244517/fa

    Vancouver: کپی

    رحیمی معصومه، حقانی فریبا. بازاندیشی در آموزش پزشکی: مروری بر مفاهیم, مدل ها, اصول و روش های تدریس بازاندیشی. پژوهش در آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1396؛9(2 ):13-24. Available from: https://sid.ir/paper/244517/fa

    IEEE: کپی

    معصومه رحیمی، و فریبا حقانی، “بازاندیشی در آموزش پزشکی: مروری بر مفاهیم, مدل ها, اصول و روش های تدریس بازاندیشی،” پژوهش در آموزش علوم پزشکی، vol. 9، no. 2 ، pp. 13–24، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/244517/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا