Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,623
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

868
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر بازاندیشی بر صلاحیت های بالینی دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 70

چکیده

 افزایش و بهبود صلاحیتهای بالینی دانشجویان در شرایط رشد فزاینده دانش بشر, اهمیت توجه به پرورش مهارت های بالینی دانشجویان را روشن نموده است در این راستا استفاده از راهبرد بازاندیشی به عنوان یک راهکار توصیه شده است. چهل و دو نفر از دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی شهرستان شیراز داوطلبانه در این پژوهش شرکت نمودند .این افراد پس از شرکت در یک جلسه توجیهی در آزمون مهارت های بالینی شرکت نمودند؛ سپس به صورت تصادفی به دو گروه (21) نفری آزمون و کنترل تقسیم شدند. گروه کنترل در برنامه های معمول بالینی تنظیم شده و گروه آزمون, علاوه بر شرکت در برنامه های معمول بالینی در برنامه مداخله این پژوهش نیز شرکت نموده, پس از آن به مدت دوازده هفته به بازاندیشی پرداختند. در پایان دو گروه مجددا در آزمون مهارت های بالینی شرکت کردند. نتایج به دست آمده از این آزمون مبنای تحلیل آماری بوده و برای تحلیل داده ها از آزمون تی استفاده شد. نتایج پژوهش مؤید تأثیر بازاندیشی بر صلاحیتهای بالینی بود. یافته ها تفاوت دانشجویان دو گروه را از نظر کسب مهارت های بالینی مورد تأیید قرار داد. با توجه به اینکه آزمون مهارت های بالینی یک آزمون اختصاصی برای اندازه گیری مهارت های بالینی است تغییر به دست آمده در نتیجه یک روش آموزشی یافته ارزشمند است که لزوم استفاده از راهبرد بازاندیشی را در برنامه های آموزشی تصریح می نماید.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

دهقانی، زهرا، عباس زاده، عباس، معطری، مرضیه، و بحرینی، مسعود. (1391). تأثیر بازاندیشی بر صلاحیت های بالینی دانشجویان پرستاری. پایش، 12(1)، 63-70. SID. https://sid.ir/paper/23729/fa

Vancouver: کپی

دهقانی زهرا، عباس زاده عباس، معطری مرضیه، بحرینی مسعود. تأثیر بازاندیشی بر صلاحیت های بالینی دانشجویان پرستاری. پایش[Internet]. 1391؛12(1):63-70. Available from: https://sid.ir/paper/23729/fa

IEEE: کپی

زهرا دهقانی، عباس عباس زاده، مرضیه معطری، و مسعود بحرینی، “تأثیر بازاندیشی بر صلاحیت های بالینی دانشجویان پرستاری،” پایش، vol. 12، no. 1، pp. 63–70، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/23729/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا