مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,697
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,398
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر الگوی راهبرد آموزشی تکلیف محور مریل بر یادگیری و یادداری درس علوم تجربی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 8

چکیده

 پژوهش حاضر به منظور مطالعه تاثیر الگوی راهبرد آموزشی تکلیف محور مریل بر میزان یادگیری و یادداری دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی در درس علوم تجربی در سال 1391-1390 انجام شده است. روش پژوهش آزمایشی و جامعه آماری شامل تمامی دانش آموزان پسر کلاس چهارم ابتدایی مدرسه دولتی واقع در منطقه کهریزک است. از این تعداد 60 دانش آموز به صورت تصادفی برای گروه آزمایش و کنترل انتخاب شدند. متغیر مستقل در این پژوهش, آموزش با استفاده از الگوی راهبرد آموزشی تکلیف محور مریل و متغیر وابسته نیز یادگیری و یادداری دانش آموزان بود. آزمون مورد استفاده در این پژوهش, آزمون پیشرفت تحصیلی محقق ساخته است که پس از تایید روایی و پایایی به کار رفت. قبل از آموزش آزمونی برای حصول اطلاعات اولیه و میزان یادگیری دانش آموزان انجام شد و بعد از گذشت سی روز آزمون دیگری به منظور سنجش میزان یادداری آنها انجام شد. در پایان نمرات حاصل از آزمون های یادگیری و یادداری برای هر دو گروه آزمایشی و گروه کنترل با استفاده از آزمون t برای گروه های آزمایش مورد تحلیل قرار گرفت. یافته ها نشان دادند که گروه آزمایش در آزمون نهایی عملکرد بهتری در مقایسه با گروه کنترل داشت, همچنین استفاده از الگوی راهبرد آموزشی تکلیف محور مریل باعث پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس علوم تجربی می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    احمدیان چاشمی، سانا، رستگارپور، حسن، و موسوی، سیدیعقوب. (1391). تاثیر الگوی راهبرد آموزشی تکلیف محور مریل بر یادگیری و یادداری درس علوم تجربی. مهندسی آموزشی: تکنولوژی و طراحی آموزشی، 1(1)، 1-8. SID. https://sid.ir/paper/246969/fa

    Vancouver: کپی

    احمدیان چاشمی سانا، رستگارپور حسن، موسوی سیدیعقوب. تاثیر الگوی راهبرد آموزشی تکلیف محور مریل بر یادگیری و یادداری درس علوم تجربی. مهندسی آموزشی: تکنولوژی و طراحی آموزشی[Internet]. 1391؛1(1):1-8. Available from: https://sid.ir/paper/246969/fa

    IEEE: کپی

    سانا احمدیان چاشمی، حسن رستگارپور، و سیدیعقوب موسوی، “تاثیر الگوی راهبرد آموزشی تکلیف محور مریل بر یادگیری و یادداری درس علوم تجربی،” مهندسی آموزشی: تکنولوژی و طراحی آموزشی، vol. 1، no. 1، pp. 1–8، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/246969/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button