مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,334
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,278
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه ویژگی های شخصیت، باورهای هوشی و هدف های پیشرفت با خودکارامدی تحصیلی در دانش آموزان دختر دبیرستانی

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 92

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی رابطه ساده و چندگانه ویژگی های شخصیت, باورهای هوشی و هدف های پیشرفت با خودکارامدی تحصیلی در دانش آموزان دختر دبیرستانی شهر خرم آباد بود. حجم نمونه در این پژوهش 290 نفر دانش آموز بود که به روش تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه شخصیتی نئو فرم کوتاه (مک کری و کاستا, 1985), مقیاس نظریه تلویحی هوش (عبدالفتاح و یتس, 2006), مقیاس هدف های پیشرفت (میگلی و همکاران, 2000), و مقیاس کارامدی تحصیلی (پاتریک و همکاران, 1997) بود. برای تحلیل داده ها از روش های آماری ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه استفاده شد. نتایج ضریب همبستگی نشان داد که خرده مقیاس های ویژگی های شخصیت, هدف های پیشرفت و باورهای هوشی با خودکارامدی تحصیلی رابطه مثبت و معنی داری دارند. هم چنین تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد که متغیرهای پیش بین 42 درصد واریانس خودکارامدی تحصیلی را تبیین می کنند. به علاوه از میان متغیرهای پیش بین به ترتیب؛ وظیفه شناسی, هدف تبحرگرا, باور هوشی افزایشی, برونگرایی و هدف عملکردی پیش بین های مناسبی برای خودکارامدی تحصیلی هستند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حاجی یخچالی، علیرضا، مروتی، ذکراله، و فتحی، فتانه. (1393). رابطه ویژگی های شخصیت, باورهای هوشی و هدف های پیشرفت با خودکارامدی تحصیلی در دانش آموزان دختر دبیرستانی. شخصیت و تفاوت های فردی، 3(4)، 75-92. SID. https://sid.ir/paper/249727/fa

    Vancouver: کپی

    حاجی یخچالی علیرضا، مروتی ذکراله، فتحی فتانه. رابطه ویژگی های شخصیت, باورهای هوشی و هدف های پیشرفت با خودکارامدی تحصیلی در دانش آموزان دختر دبیرستانی. شخصیت و تفاوت های فردی[Internet]. 1393؛3(4):75-92. Available from: https://sid.ir/paper/249727/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا حاجی یخچالی، ذکراله مروتی، و فتانه فتحی، “رابطه ویژگی های شخصیت, باورهای هوشی و هدف های پیشرفت با خودکارامدی تحصیلی در دانش آموزان دختر دبیرستانی،” شخصیت و تفاوت های فردی، vol. 3، no. 4، pp. 75–92، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/249727/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button