مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,031
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

640
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پذیرش آموزش الکترونیکی از نظر اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه

صفحات

 صفحه شروع 437 | صفحه پایان 447

چکیده

 مقدمه: آموزش الکترونیکی یک نوع آموزش انفرادی است که با توجه به هزینه های پایین این آموزش, استفاده از آن در آموزش دانشگاهی ایران پیشنهاد شده است. در این راستا شناخت عوامل موثر در پذیرش و استفاده از آموزش الکترونیکی اهمیت دارد. این مطالعه با هدف تعیین میزان سودمندی, سهولت استفاده و موانع درک شده در آموزش الکترونیکی از نظر اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه انجام شد.روش ها: این مطالعه توصیفی مقطعی در میان اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه در سال 1392 انجام شد. شرکت کنندگان به روش نمونه گیری تصادفی ساده و با احتمال متناسب با حجم از بین دانشکده های مختلف انتخاب شده و اطلاعات به وسیله پرسشنامه, به صورت خودایفا جمع آوری گردید. داده ها با استفاده از آزمون تی مستقل و آنالیز واریانس یک طرفه در سطح معناداری 0.05 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج: بیش ترین امتیاز کسب شده به ترتیب مربوط به حیطه های موانع (%70.5), سهولت (%68.4) و سودمندی درک شده (%67.2) بود. بیش ترین امتیاز در سه حیطه سودمندی, سهولت و موانع به ترتیب مربوط به گویه های «دسترسی بیش تر به اساتید با تجربه از راه دور», «سادگی استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری مرتبط با آموزش الکترونیکی» و «پایین بودن سرعت اینترنت» بودند, که به ترتیب میانگین 3.82±0.76, 3.60±0.95, 4.14±0.83 از نمره 5 را کسب کردند.نتیجه گیری: با توجه به این که عامل موانع درک شده سهم بیش تری در انجام آموزش الکترونیکی توسط اعضای هیات علمی داشت, لذا به نظر می رسد تاکید بر رفع موانع درک شده بتواند نتایج سودمندتری در انجام آموزش الکترونیکی ایجاد کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حسینی، سیدنصراله، میرزایی علویجه، مهدی، عطایی، ماری، جلیلیان، فرزاد، کرمی متین، بهزاد، و رستگار، لطیفه. (1393). پذیرش آموزش الکترونیکی از نظر اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 14(5)، 437-447. SID. https://sid.ir/paper/59147/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی سیدنصراله، میرزایی علویجه مهدی، عطایی ماری، جلیلیان فرزاد، کرمی متین بهزاد، رستگار لطیفه. پذیرش آموزش الکترونیکی از نظر اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1393؛14(5):437-447. Available from: https://sid.ir/paper/59147/fa

    IEEE: کپی

    سیدنصراله حسینی، مهدی میرزایی علویجه، ماری عطایی، فرزاد جلیلیان، بهزاد کرمی متین، و لطیفه رستگار، “پذیرش آموزش الکترونیکی از نظر اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 14، no. 5، pp. 437–447، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59147/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button