مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,015
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,052
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش میانجی گر هیجان های تحصیلی در رابطه بین محیط یادگیری سازنده گرا و شایستگی تحصیلی در دختران دوره دوم متوسطه شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 95

چکیده

 هدف این پژوهش تعیین نقش میانجی گر هیجان های تحصیلی در رابطه بین محیط یادگیری سازاگرا و شایستگی تحصیلی در دانش آموزان دختر بود. روش پژوهش توصیفی- همبستگی و جامعه شامل دانش آموزان دختر دبیرستانی شهر تهران در سال تحصیلی 1396-1395 بود. 450 دانش آموز دختر به روش تصادفی خوشه ای انتخاب و نظرسنج محیط یادگیری سازاگرای تیلور و همکاران (1995), مقیاس ارزیابی شایستگی تحصیلی دیپرنا و الیوت (1999) و پرسشنامه هیجان های تحصیلی پکران, گوئتز و فرینزل (2005) را تکمیل کردند. داده ها با روش مدل یابی معادله های ساختاری تحلیل شدند. شاخص های برازش, برازندگی مطلوب مدل با داده های گردآوری شده را نشان دادند. در مجموع هیجان تحصیلی مثبت و منفی و محیط یادگیری سازاگرا توانستند 54 درصد از واریانس شایستگی تحصیلی را تبیین کنند. همچنین یافته ها نشان دادند که اثر مستقیم محیط یادگیری سازاگرا بر شایستگی تحصیلی مثبت و معنادار (P<0.01) و اثر مستقیم هیجان تحصیلی منفی بر شایستگی تحصیلی منفی معنادار و اثر مستقیم هیجان تحصیلی مثبت بر شایستگی تحصیلی مثبت و معنادار است (P<0.01). همچنین نتایج نشان داد که اثر غیرمستقیم محیط یادگیری سازاگرا بر شایستگی تحصیلی با میانجی گری هر دو بعد منفی و مثبت هیجان تحصیلی معنادار است (P<0.01).

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موسوی، سیده شایسته، ابوالمعالی الحسینی، خدیجه، و میرهاشمی، مالک. (1396). نقش میانجی گر هیجان های تحصیلی در رابطه بین محیط یادگیری سازنده گرا و شایستگی تحصیلی در دختران دوره دوم متوسطه شهر تهران. پژوهش های کاربردی روانشناختی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 8(2 )، 79-95. SID. https://sid.ir/paper/250096/fa

    Vancouver: کپی

    موسوی سیده شایسته، ابوالمعالی الحسینی خدیجه، میرهاشمی مالک. نقش میانجی گر هیجان های تحصیلی در رابطه بین محیط یادگیری سازنده گرا و شایستگی تحصیلی در دختران دوره دوم متوسطه شهر تهران. پژوهش های کاربردی روانشناختی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1396؛8(2 ):79-95. Available from: https://sid.ir/paper/250096/fa

    IEEE: کپی

    سیده شایسته موسوی، خدیجه ابوالمعالی الحسینی، و مالک میرهاشمی، “نقش میانجی گر هیجان های تحصیلی در رابطه بین محیط یادگیری سازنده گرا و شایستگی تحصیلی در دختران دوره دوم متوسطه شهر تهران،” پژوهش های کاربردی روانشناختی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 8، no. 2 ، pp. 79–95، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/250096/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button