مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,566
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,074
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش مهارت های مثبت اندیشی به شیوه گروهی بر هیجان مثبت یادگیری و خودنظم دهی تحصیلی دانش آموزان دختر دوره اول متوسطه

صفحات

 صفحه شروع 137 | صفحه پایان 159

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر با هدف, تاثیر آموزش مهارت های مثبت اندیشی به شیوه گروهی بر هیجان مثبت یادگیری و خودنظم دهی تحصیلی در دانش آموزان دختر پایه اول دوره اول متوسطه انجام گرفت.روش: طرح پژوهش نیمه آزمایشی با پیش آزمون -پس آزمون همراه با گروه گواه بود. جامعه آماری, شامل کلیه دانش آموزان دختر پایه اول دوره اول متوسطه شهر خرم آباد در سال تحصیلی 96-1395 بود. حجم نمونه پژوهش شامل 60 نفر بودند (30 نفر گروه آزمایش و 30 نفر گروه گواه) که با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. سپس تنها گروه آزمایش تحت آموزش مهارت های مثبت اندیشی به شیوه گروهی قرار گرفت. بعد از اتمام جلسات آموزشی, از هر دو گروه آزمایش و گواه پس آزمون به عمل آمد. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه های هیجان یادگیری پکران, گوئتز, تیتز و پری (2002) و خود نظم دهی تحصیلی وریان (1987) بود. برای تجزیه وتحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد) و آمار استنباطی (تحلیل کوواریانس چند متغیره و تک متغیره) استفاده شد.یافته ها: یافته های حاصل از پژوهش حاضر نشان داد که آموزش مهارت های مثبت اندیشی به شیوه گروهی بر افزایش هیجان مثبت یادگیری و خود نظم دهی تحصیلی در دانش آموزان دختر پایه اول دوره اول متوسطه شهر خرم آباد تاثیر معنی داری داشته است (p<0.001).نتیجه گیری: با توجه به نتایج حاصله, آموزش مهارت های مثبت اندیشی به شیوه گروهی برای افزایش هیجان مثبت یادگیری و خود نظم دهی تحصیلی در دانش آموزان دختر توصیه می شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صادقی، مسعود، و بیرانوند، زینب. (1396). تاثیر آموزش مهارت های مثبت اندیشی به شیوه گروهی بر هیجان مثبت یادگیری و خودنظم دهی تحصیلی دانش آموزان دختر دوره اول متوسطه. راهبردهای شناختی در یادگیری، 5(9 )، 137-159. SID. https://sid.ir/paper/255189/fa

    Vancouver: کپی

    صادقی مسعود، بیرانوند زینب. تاثیر آموزش مهارت های مثبت اندیشی به شیوه گروهی بر هیجان مثبت یادگیری و خودنظم دهی تحصیلی دانش آموزان دختر دوره اول متوسطه. راهبردهای شناختی در یادگیری[Internet]. 1396؛5(9 ):137-159. Available from: https://sid.ir/paper/255189/fa

    IEEE: کپی

    مسعود صادقی، و زینب بیرانوند، “تاثیر آموزش مهارت های مثبت اندیشی به شیوه گروهی بر هیجان مثبت یادگیری و خودنظم دهی تحصیلی دانش آموزان دختر دوره اول متوسطه،” راهبردهای شناختی در یادگیری، vol. 5، no. 9 ، pp. 137–159، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255189/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا