مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

939
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

617
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط بین عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با عوامل جمعیت شناختی، تحصیلی و دانش آماری

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 21

چکیده

 مقدمه و هدف: : از آنجا که عملکرد تحصیلی دانشجویان حاوی اطلاعات مهمی برای مدرسان, برنامه ریزان آموزشی, و خود دانشجو است, شناسایی عوامل مؤثر بر عملکرد تحصیلی آنها از اولویت بالایی برخوردار است. لذا این مطالعه به هدف بررسی ارتباط بین عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با متغیرهای جمعیت شناختی, تحصیلی و دانش آماری طراحی گردیده است. روش ها: پژوهش حاضر یک مطالعه ی توصیفی-مقطعی است که بر روی همه ی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ورودی سال های 1390 الی 1393 صورت گرفته است. به منظور پاسخ به سؤالات پژوهش, اطلاعات لازم در باره ی دانشجو از اداره ی خدمات ماشینی دانشگاه جمع آوری, و از طریق بسته ی آماری SPSS نسخه ی 24 با استفاده از جدول ها, شاخص های مرکزی و پراکندگی توصیف, و با استفاده از آزمون های t مستقل, آنالیز واریانس یک طرفه و آنالیز کوواریانس تحلیل شدند. یافته ها: : یافته های پژوهش حاضر نشان می دهند که بین عملکرد تحصیلی دانشجویان با متغیرهای پژوهش شامل جنس, سن, تأهل, دانشکده و دانش آماری ارتباط معنی دار آماری وجود دارد, ولی محل سکونت و مقطع تحصیلی با عملکرد تحصیلی چنین رابطه ای ندارند. نتیجه گیری: با توجه به اهمیت دانش آمار در علوم پزشکی و ارتباط آن با عملکرد تحصیلی لازم است بهبود مداوم شیوه های آموزش آمار در دانشگاه های علوم پزشکی وجهه ی همت اساتید فن قرار گیرد. با این کار انتظار می رود زمینه ی بهتری برای عملکرد تحصیلی دانشجویان فراهم شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کیوان آرا، محمود، حسینی، سیدمحسن، و نادری، بینش. (1397). ارتباط بین عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با عوامل جمعیت شناختی, تحصیلی و دانش آماری. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی، 5(2 )، 13-21. SID. https://sid.ir/paper/266138/fa

    Vancouver: کپی

    کیوان آرا محمود، حسینی سیدمحسن، نادری بینش. ارتباط بین عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با عوامل جمعیت شناختی, تحصیلی و دانش آماری. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی[Internet]. 1397؛5(2 ):13-21. Available from: https://sid.ir/paper/266138/fa

    IEEE: کپی

    محمود کیوان آرا، سیدمحسن حسینی، و بینش نادری، “ارتباط بین عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با عوامل جمعیت شناختی, تحصیلی و دانش آماری،” راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی، vol. 5، no. 2 ، pp. 13–21، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/266138/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button