مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

993
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

730
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیرمؤلفه های هویت برند بر هم هویتی هواداران با برند باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 24

چکیده

 هدف از تحقیق حاضر مطالعه ی تأثیر مؤلفه های هویت برند بر هم هویتی هواداران با برند باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران بود. روش پژوهش توصیفی-همبستگی و از نوع پیمایشی و کاربردی است و داده ها با استفاده از پرسشنامه های هویتِ برندِ کو (2009) و ترکیبی از پرسشنامه ی هم هویتی هوادار-تیمِ میل و اشفورث (1992) و ون و برنسکامب (1993) گردآوری شد. جامعه ی آماری تحقیق شامل هواداران تیم های پرطرفدار لیگ برتر فوتبال ایران بود که 266 نفر از آنها به طور تصادفی به عنوان نمونه ی آماری تحقیق انتخاب شدند. روایی پرسشنامه با استفاده از نظرهای متخصصان مدیریت ورزشی و مدیریت بازرگانی تأیید و پایایی پرسشنامه براساس آلفای کرونباخ برای کل پرسشنامه ی این تحقیق 0/851 ارزیابی شد. چارچوب مفهومی پژوهش را یک مدل فرضی تشکیل می داد که دربرگیرنده ی عناصر هویت دیداری, هویت محصولی, هویت غیرمحصولی, هویت تجربی و هم هویتی هوادار-تیم بود و به منظور سنجش روایی و برازش مدل از روش مدل یابی معادلات ساختاری استفاده شد که براساس نتایج تحلیل مسیر, ارتباط متغیرهای این پژوهش تأیید شد. برای تجزیه وتحلیل داده ها از نرم افزار SPSS نسخه ی 20 و AMOS نسخه ی 22 استفاده شد. براساس نتایج پژوهش, هویت دیداری, هویت تجربی, هویت محصولی و هویت غیرمحصولیِ برند, تأثیر مثبت و معناداری بر هم هویتی هواداران با برند باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران دارند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جابری، اکبر، سجادی، سیدنصراله، خبیری، محمد، و جلالی فراهانی، مجید. (1396). تأثیرمؤلفه های هویت برند بر هم هویتی هواداران با برند باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی، 5(17 )، 9-24. SID. https://sid.ir/paper/266783/fa

    Vancouver: کپی

    جابری اکبر، سجادی سیدنصراله، خبیری محمد، جلالی فراهانی مجید. تأثیرمؤلفه های هویت برند بر هم هویتی هواداران با برند باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی[Internet]. 1396؛5(17 ):9-24. Available from: https://sid.ir/paper/266783/fa

    IEEE: کپی

    اکبر جابری، سیدنصراله سجادی، محمد خبیری، و مجید جلالی فراهانی، “تأثیرمؤلفه های هویت برند بر هم هویتی هواداران با برند باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران،” رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی، vol. 5، no. 17 ، pp. 9–24، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/266783/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button