مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,270
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

579
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

خود ارزشیابی صلاحیت بالینی کارورزان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال تحصیلی 95 - 94

صفحات

 صفحه شروع 237 | صفحه پایان 246

چکیده

 زمینه و هدف: خودارزشیابی یک مهارت تکاملی و قسمت مهمی از فرایند ارزشیابی است که فرد عملکرد خود را در ارتباط با استانداردها, بررسی و تجزیه و تحلیل می نماید, به علاوه به فرد فرصت می دهد تا عقاید خود را در زمینه عملکردهایش ابراز دارد. هدف از این مطالعه تعیین میزان خود ارزشیابی صلاحیت بالینی کارورزان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بوده که در سال تحصیلی 94-95 انجام شده است.روش بررسی: در این پژوهش توصیفی 67 نفر از دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی مازندران خود را بر اساس یک فرم ارزشیابی 91 موردی با مقیاس لیکرت 6 رتبه ای در ده قابلیت عمومی پزشکی مورد ارزشیابی قرار دادند. با محاسبه میانگین رتبه های داده شده به مجموع موارد مربوط به هر یک از قابلیت ها, نمره آ نها در هر قابلیت تعیین گردید.یافته ها: دانش آموختگان پزشکی این دانشگاه از میانگین رتبه ای میانگین رتبه ای بیشتر از 4.94 برخوردار بودند که بالاترین میانگین رتبه ها به پزشکی سالمندی (x=5.38, SD=0.067) و کمترین میانگین رتبه ها به مهارت های پروسیجرال (x=2.48, SD=2.14) اختصاص داشت.نتیجه گیری: در مطالعه حاضر نشان داده شد که میزان صلاحیت بالینی دانش آموختگان پزشکی بر اساس ارزیابی خودشان در سطح قابل قبولی بوده است. خود ارزشیابی به عنوان یکی از راه های دریافت بازخورد از یادگیرندگان می تواند بازتاب مفیدی را در زمینه میزان موفقیت برنامه پزشکی در ایجاد قابلیت های عمومی برای دست اندرکاران برنامه از نظر طراحی و اجراء فراهم کند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

محمدی کیا، سیداحمد، باقری، مهدی، جهانیان، ایمان، و بزرگی، فرزاد. (1396). خود ارزشیابی صلاحیت بالینی کارورزان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال تحصیلی 95 - 94. طب و تزکیه، 26(3 )، 237-246. SID. https://sid.ir/paper/34241/fa

Vancouver: کپی

محمدی کیا سیداحمد، باقری مهدی، جهانیان ایمان، بزرگی فرزاد. خود ارزشیابی صلاحیت بالینی کارورزان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال تحصیلی 95 - 94. طب و تزکیه[Internet]. 1396؛26(3 ):237-246. Available from: https://sid.ir/paper/34241/fa

IEEE: کپی

سیداحمد محمدی کیا، مهدی باقری، ایمان جهانیان، و فرزاد بزرگی، “خود ارزشیابی صلاحیت بالینی کارورزان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال تحصیلی 95 - 94،” طب و تزکیه، vol. 26، no. 3 ، pp. 237–246، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/34241/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button