مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

809
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

668
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی وضعیت جوسازمانی نوآورانه از دیدگاه کارکنان آموزشی: مطالعه مقدماتی در جهت اجرای برنامه تحول و نوآوری در دانشگاه علوم پزشکی بابل

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 100

چکیده

 زمینه و هدف: جوسازمانی مهم ترین منبع نوآوری آموزشی می باشد و گسترش فرهنگ نوآوری آموزشی نیازمند توجه اساسی به امر آموزش است. این مطالعه مقدماتی درجهت اجرای برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی, وضعیت جوسازمانی نوآورانه دانشگاه علوم پزشکی بابل را بررسی کرده است.روش بررسی: پژوهش از نوع توصیفی- مقطعی و جامعه آماری شامل کلیه کارکنان آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بابل و 94 نفر به عنوان نمونه دردسترس انتخاب شده اند. ابزار تحقیق پرسشنامه ای مشتمل بر مشخصات دموگرافیک و 14 گویه بوده که مبتنی بر هدف, از پرسش نامه جوسازمانی نوآورانه سیگل و کایمر اقتباس شده اند. نمره گذاری بر مبنای طیف لیکرت و مجموع نمرات گویه ها به عنوان نمره جوسازمانی نوآورانه که می تواند در بازه 70-14, با میانگین 42 متغیر باشد. روایی پرسشنامه توسط خبرگان مرتبط و پایایی با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برابر 0.93, تائید شد. توصیف و تحلیل اطلاعات, با استفاده از نرم افزار spss21 و آماره های توصیفی, آزمون t مستقل و تحلیل واریانس انجام پذیرفت.یافته ها: میانگین سنی واحدهای پژوهش 41.9 سال و 63.8 درصد زن بوده اند. اکثریت دارای سابقه کار کمتر از 10 سال در واحد آموزش بوده, نیمی از کارکنان آموزش دانشکده ها و وضعیت استخدام 66 درصد رسمی و یا پیمانی بوده است. میانگین کل نمره جوسازمانی نوآورانه برابر 40.47±9.86 به دست آمد و با توجه به محل خدمت و وضعیت استخدام, با اختلافی معنادار محاسبه شد (P<0.05).نتیجه گیری: برای اجرای موفق برنامه تحول و نوآوری, لازم است تدابیر لازم برای ایجاد سازوکارهای حمایتی در قسمت های مختلف دانشگاه به ویژه دانشکده ها و همچنین جلب مشارکت کلیه کارکنان با وضعیت های مختلف استخدامی و گفتمان سازی تحول و نوآوری صورت پذیرد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

آقاتباررودباری، جمیله، جوانیان، مصطفی، و فغانی، سیده زهرا. (1397). بررسی وضعیت جوسازمانی نوآورانه از دیدگاه کارکنان آموزشی: مطالعه مقدماتی در جهت اجرای برنامه تحول و نوآوری در دانشگاه علوم پزشکی بابل. طب و تزکیه، 27(2 )، 91-100. SID. https://sid.ir/paper/34439/fa

Vancouver: کپی

آقاتباررودباری جمیله، جوانیان مصطفی، فغانی سیده زهرا. بررسی وضعیت جوسازمانی نوآورانه از دیدگاه کارکنان آموزشی: مطالعه مقدماتی در جهت اجرای برنامه تحول و نوآوری در دانشگاه علوم پزشکی بابل. طب و تزکیه[Internet]. 1397؛27(2 ):91-100. Available from: https://sid.ir/paper/34439/fa

IEEE: کپی

جمیله آقاتباررودباری، مصطفی جوانیان، و سیده زهرا فغانی، “بررسی وضعیت جوسازمانی نوآورانه از دیدگاه کارکنان آموزشی: مطالعه مقدماتی در جهت اجرای برنامه تحول و نوآوری در دانشگاه علوم پزشکی بابل،” طب و تزکیه، vol. 27، no. 2 ، pp. 91–100، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/34439/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button