مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

863
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

570
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی دیدگاه دانشجویان پزشکی در مورد یک روش ترکیبی در ارایه دروس آناتومی و مقایسه آن با روش مرسوم

صفحات

 صفحه شروع 170 | صفحه پایان 177

چکیده

 هدف: ارزیابی دیدگاه دوره های مختلف دانشجویان پزشکی رفسنجان در مورد یک روش ترکیبی در ارایه دروس آناتومی و مقایسه آن با روش مرسوممواد و روش ها: در این مطالعه دروس عملی آناتومی به دو روش متفاوت ارایه شد. در روش اول از همان شیوه سنتی استفاده شد. در این روش عناصر مورد نظر روی جسد, مولاژ یا استخوان نشان داده می شد. در روش دوم زمان کل تعیین شده برای هر جلسه به چند قسمت تقسیم شده و دانشجو وظیفه داشته که عناصر را به شکل همزمان روی جسد, مولاژ و استخوان خود پیدا نموده و در همان جلسه فیلم های آموزشی مربوط را مشاهده و گزارش نمایند و در طول ترم مسوولیت ساخت یک مولاژ را بر عهده گیرند. در نهایت دانشجویان به دو روش فوق نمره دهند.یافته ها: میانگین و انحراف معیار نمرات دانشجویان سال اول برای روش ترکیبی 3.1±14.19 و برای روش مرسوم 2.8±17.28 بود که اختلاف معنی داری داشت .(p≤0.001) برای دانشجویان سال دوم اختلاف معنی داری برای نمرات داده شده وجود نداشت. اما مجددا برای دانشجویان سال سوم به پایین اختلاف معنی داری به نفع روش ترکیبی در نتایج دیده شد. میانگین نمرات دانشجویان سال پنجم برای روش مرسوم به شکل معنی داری کاهش یافت(p≤0.01) . اختلاف معنی دار مشابهی برای نتایج استخراج شده از دانشجویان سال چهارم و پنجم به دست آمد, اما اختلافات مذبور شدت کمتری داشت.(p≤0.05) نتیجه گیری: نتایج مطالعه ما نشان داد که روش ترکیبی اگر چه وقت بیشتری از دانشجو را خواهد گرفت ولی تاثیر بیشتری در یادگیری آن ها داشته است و به خصوص دانشجویان سال های بالاتر نظر مثبت تری به این روش دارند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تقوی، محمدمحسن، وزیری نژاد، رضا، شمسی زاده، علی، و شریعتی کوهبنانی، مهدی. (1390). ارزیابی دیدگاه دانشجویان پزشکی در مورد یک روش ترکیبی در ارایه دروس آناتومی و مقایسه آن با روش مرسوم. (علوم تشریح ایران) Anatomical sciences journal، 9(35)، 170-177. SID. https://sid.ir/paper/81499/fa

    Vancouver: کپی

    تقوی محمدمحسن، وزیری نژاد رضا، شمسی زاده علی، شریعتی کوهبنانی مهدی. ارزیابی دیدگاه دانشجویان پزشکی در مورد یک روش ترکیبی در ارایه دروس آناتومی و مقایسه آن با روش مرسوم. (علوم تشریح ایران) Anatomical sciences journal[Internet]. 1390؛9(35):170-177. Available from: https://sid.ir/paper/81499/fa

    IEEE: کپی

    محمدمحسن تقوی، رضا وزیری نژاد، علی شمسی زاده، و مهدی شریعتی کوهبنانی، “ارزیابی دیدگاه دانشجویان پزشکی در مورد یک روش ترکیبی در ارایه دروس آناتومی و مقایسه آن با روش مرسوم،” (علوم تشریح ایران) Anatomical sciences journal، vol. 9، no. 35، pp. 170–177، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/81499/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا