مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,271
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی نظرات دانشجویان دانشکده دندان پزشکی کرمان درباره امکانات و نحوه آموزش در بخش رادیولوژی (مقاله کوتاه)

صفحات

 صفحه شروع 571 | صفحه پایان 578

چکیده

 زمینه و هدف: آموزش عملی در دندان پزشکی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به طور مستقیم در درمان بیماران و سلامت دهان و دندان افراد جامعه تاثیر دارد. هدف از انجام این مطالعه, ارزیابی نظرات دانشجویان در خصوص امکانات, فضای فیزیکی و نحوه آموزش در بخش رادیولوژی فک و صورت دانشکده دندان پزشکی کرمان بوده است.روش کار: این مطالعه مقطعی- توصیفی, در سال 1393 بر روی دانشجویان دندان پزشکی که حداقل یک واحد درس رادیولوژی را گذرانده و به روش سرشماری انتخاب شده بودند, انجام شد. ابزار جمع آوری داده ها شامل یک پرسش نامه مشتمل بر 28 سوال شامل 5 بخش (در حیطه های ارزیابی تجهیزات و وسایل, کیفیت آموزش از نظر مهارت های تشخیصی, کیفیت آموزش از نظر مهارت های بالینی, نحوه آموزش عملی روی بیمار و سوالات متفرقه) که توسط محققین طراحی شده و روایی و پایایی آن مورد ارزیابی قرار گرفته بود و بخشی نیز شامل مشخصات دموگرافیک بود. داده ها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS در رایانه ثبت شد و با به کارگیری آزمون های آماری t و ANOVA در سطح معنی داری P<0.050 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: در این پژوهش, 146 نفر از دانشجویان دندان پزشکی کرمان شرکت کردند که 43.2 درصد آنان مرد و 56.8 درصد زن بودند. میانگین نمره پرسش نامه 14.42±76.24 از 140 بود. نظر دانشجویان نسبت به بخش رادیولوژی به صورت کلی متوسط ارزیابی شد. نظر دانشجویان در حیطه سوالات در زمینه آموزش عملی تکنیک های مختلف و همچنین تشخیص شکستگی های استخوانی و دندانی از طریق رادیوگرافی نامناسب بود. به نظر دانشجویان, در حیطه تجهیزات و وسایل, تعداد و کیفیت دستگاه های رادیوگرافی نامناسب بود. بین دو جنس و ورودی های مختلف از لحاظ میزان رضایت تفاوت آماری معنی داری وجود نداشت.نتیجه گیری: در مطالعه حاضر, دانشجویان از آموزش های بخش رادیولوژی اغلب راضی بودند, اما کیفیت و تعداد دستگاه های رادیوگرافی را پایین ارزیابی کردند. تعمیر و به روز کردن تجهیزات و دستگاه های رادیوگرافی توصیه می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حقانی، جهانگیر، ترابی، ملوک، و رفیعی پور، آرمین. (1394). ارزیابی نظرات دانشجویان دانشکده دندان پزشکی کرمان درباره امکانات و نحوه آموزش در بخش رادیولوژی (مقاله کوتاه). گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 12(4)، 571-578. SID. https://sid.ir/paper/356883/fa

    Vancouver: کپی

    حقانی جهانگیر، ترابی ملوک، رفیعی پور آرمین. ارزیابی نظرات دانشجویان دانشکده دندان پزشکی کرمان درباره امکانات و نحوه آموزش در بخش رادیولوژی (مقاله کوتاه). گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1394؛12(4):571-578. Available from: https://sid.ir/paper/356883/fa

    IEEE: کپی

    جهانگیر حقانی، ملوک ترابی، و آرمین رفیعی پور، “ارزیابی نظرات دانشجویان دانشکده دندان پزشکی کرمان درباره امکانات و نحوه آموزش در بخش رادیولوژی (مقاله کوتاه)،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 12، no. 4، pp. 571–578، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/356883/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا