مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,584
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

692
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رضایت مندی دانشجویان از بخش های بالینی دانشکده دندانپزشکی اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 625 | صفحه پایان 633

چکیده

 مقدمه: آموزش بالینی در نظام آموزش پزشکی از اهمیت شایان توجهی برخوردار است. آگاهی از نظرات دانشجویان دندانپزشکی از وضعیت بخش های آموزشی , اساتید و پرستاران , مسوولان را در ارایه راه کارهای بهبود کیفی و کمی آموزش بالینی یاری می کند. هدف از این پژوهش ارزیابی و بررسی دیدگاه و رضایت مندی دانشجویان دانشکده دندانپزشکی اصفهان از بخش های عملی , جهت آگاهی از نقاط ضعف و قوت این بخش ها بود.روش ها: در این بررسی مقطعی , دانشجویان دانشکده دندانپزشکی اصفهان در کلیه مقاطع در سال تحصیلی 1388 پرسشنامه ای را که شامل 16 پرسش استاندارد در زمینه رضایت مندی دانشجویان از اساتید , پرستاران , امکانات و تجهیزات بخش ها و احساس اعتماد به نفس و رضایت از عملکرد خود در بخش عملی بود پر نمودند. پس از تکمیل پرسشنامه ها اطلاعات گرد آوری شده, به وسیله نرم افزار SPSS با استفاده از آزمون های توصیفی , آنالیز واریانس برای داده های مکرر و آزمون, T زوج واکاوی شد.نتایج: نتایج نشان داد که در میزان رضایت دانشجویان از بخش های گوناگون اختلاف معناداری وجود دارد و بیشترین میزان رضایت مندی دانشجویان در کلیه موارد , از بخش های درمان لثه و ارتودنسی و کمترین این میزان رضایت مندی , از بخش های درمان ریشه و پروتز بوده است. اگر چه همبستگی منفی میان سطح رضایت مندی و معدل دانشجویان وجود دارد اما بین این دو, رابطه معناداری وجود ندارد (P>0.05).نتیجه گیری: یافته ها نشان داد که با وجود تفاوت در بین بخش ها میزان رضایت مندی دانشجویان از بخش های مختلف در سطح مطلوبی است. اگر چه شایسته است در برنامه ریزی های آتی بخش های پروتز و درمان ریشه در اولویت قرار گیرند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسلامی پور، فائزه، شیربان، فریناز، و رفایی، پوران دخت. (1389). بررسی رضایت ‌مندی دانشجویان از بخش ‌های بالینی دانشکده دندانپزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 10(5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش))، 625-633. SID. https://sid.ir/paper/59017/fa

    Vancouver: کپی

    اسلامی پور فائزه، شیربان فریناز، رفایی پوران دخت. بررسی رضایت ‌مندی دانشجویان از بخش ‌های بالینی دانشکده دندانپزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1389؛10(5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش)):625-633. Available from: https://sid.ir/paper/59017/fa

    IEEE: کپی

    فائزه اسلامی پور، فریناز شیربان، و پوران دخت رفایی، “بررسی رضایت ‌مندی دانشجویان از بخش ‌های بالینی دانشکده دندانپزشکی اصفهان،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 10، no. 5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش)، pp. 625–633، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59017/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button