مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

576
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

212
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاربست تحلیل عاملی تأییدی و رویکرد AHP در ارائه الگوی مدرسه اثربخش

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 60

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر ارائه الگویی برای مدرسه اثربخش در دوره اول متوسطه بود. روش تحقیق توصیفی-پیمایشی می باشد. جامعه آماری این تحقیق شامل اساتید گروه علوم تربیتی, روسا و معاونین آموزش و پرورش, مدیران و معاونان آموزشی مدارس, دبیران و اولیاء دانش آموزان دوره اول متوسطه با مدرک علوم تربیتی در شمالغرب کشور می باشند که نمونه ای به حجم 217 نفر به صورت هدفمند انتخاب شدند. برای گرد آوری داده های تحقیق با استفاده از مبانی نظری تحقیق, پرسشنامه محقق ساخته ای تهیه گردید, که بعد از تأیید روایی صوری و محتوایی آن پایایی پرسشنامه(970/0=α ) بدست آمد. داده های جمع آوری شده از طریق نرم افزارهای SPSS و AMOS تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد که مدل تحلیل عاملی 16 مؤلفه ای مدارس اثربخش بر اساس مؤلفه ها و زیر مؤلفه ها باتحلیل عاملی مرتبه اول و دوم دارای برازندگی مناسب بوده و در اولویت بندی مؤلفه ها بر اساس تحلیل عاملی تأییدی, تصمیم گیری با ضریب برآورد شده استاندارد(931/0 ) مؤثرترین, و مؤلفه نظارت و ارزیابی و ارائه بازخورد با ضریب برآورد شده استاندارد (603/0 )کم ترین تأثیر را داشتند. در مرحله بعدی پژوهش وزن هر یک از مؤلفه ها و زیرمؤلفه ها توسط تحلیل سلسله مراتبی با استفاده از نرم افزار Excel, و ضریب ناسازگاری با استفاده از نرم افزار MATLAB محاسبه شده و الگوی خطی مدارس اثربخش بر حسب ضریب تأثیر و ضریب اهمیت بدست آمد. نتایج نشان داد که اولویت بندی مؤلفه ها با اعمال میزان اهمیت آنها تغییر پیدا کرده و در اولویت بندی نهایی, معلم اثربخش(148/0) اولین رتبه و نهفتگی(0126/0) آخرین رتبه را دارا می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ملکی آوارسین، صادق، و سودی، حورا. (1397). کاربست تحلیل عاملی تأییدی و رویکرد AHP در ارائه الگوی مدرسه اثربخش. مدیریت بر آموزش سازمان ها، 7(2 )، 13-60. SID. https://sid.ir/paper/365668/fa

    Vancouver: کپی

    ملکی آوارسین صادق، سودی حورا. کاربست تحلیل عاملی تأییدی و رویکرد AHP در ارائه الگوی مدرسه اثربخش. مدیریت بر آموزش سازمان ها[Internet]. 1397؛7(2 ):13-60. Available from: https://sid.ir/paper/365668/fa

    IEEE: کپی

    صادق ملکی آوارسین، و حورا سودی، “کاربست تحلیل عاملی تأییدی و رویکرد AHP در ارائه الگوی مدرسه اثربخش،” مدیریت بر آموزش سازمان ها، vol. 7، no. 2 ، pp. 13–60، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/365668/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button