Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    13-60
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    559
  • دانلود: 

    566
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر ارائه الگویی برای مدرسه اثربخش در دوره اول متوسطه بود. روش تحقیق توصیفی-پیمایشی می باشد. جامعه آماری این تحقیق شامل اساتید گروه علوم تربیتی، روسا و معاونین آموزش و پرورش، مدیران و معاونان آموزشی مدارس، دبیران و اولیاء دانش آموزان دوره اول متوسطه با مدرک علوم تربیتی در شمالغرب کشور می باشند که نمونه ای به حجم 217 نفر به صورت هدفمند انتخاب شدند. برای گرد آوری داده های تحقیق با استفاده از مبانی نظری تحقیق، پرسشنامه محقق ساخته ای تهیه گردید، که بعد از تأیید روایی صوری و محتوایی آن پایایی پرسشنامه(970/0=α ) بدست آمد. داده های جمع آوری شده از طریق نرم افزارهای SPSS و AMOS تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد که مدل تحلیل عاملی 16 مؤلفه ای مدارس اثربخش بر اساس مؤلفه ها و زیر مؤلفه ها باتحلیل عاملی مرتبه اول و دوم دارای برازندگی مناسب بوده و در اولویت بندی مؤلفه ها بر اساس تحلیل عاملی تأییدی، تصمیم گیری با ضریب برآورد شده استاندارد(931/0 ) مؤثرترین، و مؤلفه نظارت و ارزیابی و ارائه بازخورد با ضریب برآورد شده استاندارد (603/0 )کم ترین تأثیر را داشتند. در مرحله بعدی پژوهش وزن هر یک از مؤلفه ها و زیرمؤلفه ها توسط تحلیل سلسله مراتبی با استفاده از نرم افزار Excel، و ضریب ناسازگاری با استفاده از نرم افزار MATLAB محاسبه شده و الگوی خطی مدارس اثربخش بر حسب ضریب تأثیر و ضریب اهمیت بدست آمد. نتایج نشان داد که اولویت بندی مؤلفه ها با اعمال میزان اهمیت آنها تغییر پیدا کرده و در اولویت بندی نهایی، معلم اثربخش(148/0) اولین رتبه و نهفتگی(0126/0) آخرین رتبه را دارا می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 559

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 566 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    61-88
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    577
  • دانلود: 

    720
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف پیش بینی چابکی سازمانی از طریق انگیزه شغلی و خودکارآمدی عمومی کارکنان اداره آموزش و پرورش انجام شد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان بردسکن در سال تحصیلی 95-1394 بود که تعداد آنان 300 نفر گزارش شده است. 170 نفر به روش نمونه گیری در دسترس و داوطلبانه انتخاب و به پرسشنامه های انگیزش شغلی هاکمن و اولدهام باضریب آلفای کرونباخ 88/0، خودکارآمدی عمومی شرر با ضریب آلفای کرونباخ 85/0 و چابکی سازمانی تنها با ضریب آلفای کرونباخ 85/0پاسخ دادند. از همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه همزمان در نسخه 20نرم افزار SPSS برای تحلیل داده ها استفاده شد. نتایج نشان داد رابطه مستقیم و معنی داری بین انگیزش شغلی و چابکی سازمانی (0001/0P<، 637/0r=) و همچنین بین خودکارآمدی و چابکی سازمانی (0001/0P<، 752/0r=) کارکنان وجود دارد. نتایج تحلیل رگرسیون آشکار ساخت ضرایب بتا برای پیش بنی چابکی سازمانی از روی انگیزش شغلی (0001/0P<، 453/0β =) و خودکارآمدی (0001/0P<، 445/0β =) معنی دار هستند و این دو متغیر پیش بین می توانند 77 درصد از واریانس نمرات چابکی سازمانی را توضیح دهند (0001/0P<، 37/230F=). سطوح بالاتر انگیزش شغلی از طریق جهت دهی مؤثر کارکنان به اهداف سازمانی و خودکارآمدی با ایجاد احساس مؤثر بودن رفتارهای کارکنان، به بهبود چابکی سازمانی یاری می رسانند. یافته های این پژوهش در بستر سازمان، مورد بحث قرار گرفته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 577

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 720 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    89-111
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    520
  • دانلود: 

    467
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، طراحی و پیاده سازی برنامه ارزیابی نتایج دوره های آموزشی با منطق ROE در شرکت برق منطقه ای تهران می باشد. این پژوهش به لحاظ هدف از نوع کاربردی و توسعه ای و به لحاظ نحوه ی گردآوری اطلاعات از نوع آمیخته (کیفی – کمی) می باشد. رویکرد طرح ارزشیابی و چهارچوب در نظر گرفته شده سطح چهار الگوی کرک پاتریک (2016) با منطق ROE می باشد. برای محاسبه نتایج سازمانی دوره های آموزشی منتخب شرکت برق (اصول مانور شبکه، تجهیزات پُست، سیستم زمین، و پُست شیخ بهایی) ضمن بررسی سیلابس دوره های اجرا شده، با کارکنان شرکت کننده در دوره ها و نیز سرپرستان آن ها، مصاحبات فردی و گروهی صورت گرفت و ضمن تدوین شاخص های مربوط به نتایج سازمانی مورد انتظار از دوره های آموزشی برگزار شده، اثربخشی این دوره ها از دیدگاه سرپرستان آن ها مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج بررسی (نتایج سازمانی حاصل از دوره های آموزشی مبنی بر بازگشت انتظارات) نشان داد که دوره های آموزشی برگزار شده بر بهبود نتایج سازمانی تأثیر مثبتی داشته است و دوره های آموزشی برگزار شده در شرکت برق منطقه ای تهران، بهبود نتایج سازمانی را در قالب شاخص های خلاقیت و نوآوری (42/0)، بهبود جوکاری (38/0)، بهبود نگرش ها و احساسات (46/0) و بهبود عادات کاری (43/0) به عنوان شاخص های نرم و کاهش دوباره کاری (38/0)، تشخیص نقاط آسیب پذیر (46/0)، کاهش نرخ خطای کارکنان (47/0)، بهبود مدیریت زمان (46/0)، کاهش گزارشات مربوط به تأخیر در انجام کارهای محوله (37/0)، کاهش زمان بیکاری دستگاه ها و تجهیزات کاری (39/0)، و جلوگیری از خاموشی شبکه (47/0) به عنوان شاخص های سخت در پی داشته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 520

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 467 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    113-138
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    322
  • دانلود: 

    468
چکیده: 

هدف این پژوهش، سنجش نظر دو گروه دبیران فیزیک درباره ی مناسبت سناریوی تدریس تدوین یافته برای آموزش 31 صفحه فصل 2 حاصل از هم نهشتی مراحل الگوی نظارت کلینیکی و مراحل الگوی مدیریت آموزش فیزیک دوره ی دوّم مقطع متوسطه با کاهش ناهنجاری یادگیری دانش آموزان بود. هدف پژوهش کاربردی، توصیفی-شبه آزمایشی بود. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته 100 گویه ای ماتریسی همنهشتی 10 مرحله نظارت کلینیکی در ده گام مدیریت آموزش بود. آموزش در خلال 5 هفته متوالی و 10جلسه 90 دقیقه ای حاصل از کار تیمی استاد درس نظارت و راهنمای تعلیماتی به عنوان استاد راهنمای دانشجو معلم؛ خود دانشجو معلم در نقش راهنما؛ و 7 دبیر فیزیک در گروه آزمایش (آشنا با الگوی مدیریت آموزش از سال 1396) و7 دبیر ناآشنا به الگو در گروه گواه (نمونه در دسترس از معلمان گروه فیزیک منطقه3) انجام گرفت. روایی پرسشنامه با استعلام و توافق نظر استاد راهنما، دانشجو معلم و نظر 7 معلم آشنا به الگو و پایایی با ضریب آلفای کرونباخ 82/0 تأیید و در تحلیل داده ها از شاخص های آمار توصیفی (میانگین) و انحراف معیار و آمار استنباطی (تی مستقل و تحلیل کواریانس) استفاده شد. بر اساس ضریب تأثیر 373/0 مشخص شد هر دو گروه به تأثیر معنادار اجرای سناریوی مذکور در کاهش ناهنجاری یادگیری شاگردان و افزایش پیشرفت تحصیلی آنها معتقدند. تفاوت نظر گروه آزمایش با گروه گواه نیز به لحاظ آماری معنادار بود. بنابراین کاربرد الگو برای افزایش پیشرفت تحصیلی وکاهش ناهنجاری های یادگیری توصیه گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 322

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 468 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    139-166
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    407
  • دانلود: 

    526
چکیده: 

هدف این پژوهش بررسی الگوی ساختاری تأثیر رهبری فکورانه در وجدان کاری با میانجیگری اعتماد سازمانی کارکنان بود. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری نیز کلیه کارکنان دانشگاه ارومیه به تعداد 550 نفر بود که با استفاده از فرمول کوکران نمونه آماری این پژوهش( 225 نفر) به شیوه نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب گردید. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه های استاندارد شده رهبری فکورانه کستلی و همکاران(2013)، اعتماد سازمانی الونن و همکاران(2008) و وجدان کاری بریک و مایت(1991) بود. روایی ابزار از نظر متخصصین و پایایی مطابق آلفای کرونباخ گزارش شده است. روش تجزیه و تحلیل داده ها مدل یابی معادلات ساختاری بود که نتایج حاصل از آن نشان داد که اثر مستقیم رهبری فکورانه بر وجدان کاری (41/0) مثبت و معنادار است.؛ اثر مستقیم اعتماد سازمانی بر وجدان کاری (27/0) مثبت و معنادار است. همچنین اثر مستقیم رهبری فکورانه بر اعتماد سازمانی (53/0) مثبت و معنادار است. اثر غیر مستقیم رهبری فکورانه بر وجدان کاری در آموزش عالی با میانجیگری اعتماد سازمانی(14/0) مثبت و معنادار است و اثر کل رهبری فکورانه بر وجدان کاری نیز (55/0) مثبت و معنادار است. بنابراین رهبری فکورانه بعنوان یک رویکرد نوین و دیدگاه صراحتاً مثبت در رهبری موسسات آموزش عالی می تواند با ایجاد اعتماد در سازمان زمینه ارتقای وجدان کاری کارکنان در دانشگاه را فراهم آورد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 407

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 526 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    167-210
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    471
  • دانلود: 

    498
چکیده: 

هدف کلی این پژوهش تحلیل مداخله ی خانواده ها و اجتماعات محلی در فرایندهای آموزشی و مدیریتی مدارس با استفاده از مدل نظری «هم پوشانی حوزه های تأثیر» بود. روش تحقیق از نوع ترکیبی تبیینی (کمی – کیفی) بود. جامعه آماری شامل کلیه معلمان، مدیران و والدین دانش آموزان مدارس ابتدایی شهر کرمانشاه بود. تعداد 311 نفر از معلمان و مدیران و 381 نفر از والدین دانش آموزان به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در بخش کمی دو پرسشنامه و در بخش کیفی یک پروتکل مصاحبه نیمه ساخت یافته بود. تحلیل ها داده های نشان داد که مدارس انتخاب شده والدین را در بعد والدگری، حمایت داوطلبانه، یادگیری در خانه، مشارکت در تصمیم گیری و ارتباطات مداخله ی دادند اما در بعد همکاری با اجتماع محلی سطح مداخله ی پایین بود. نتایج تحلیل پرسشنامه دوم نشان داد والدین در تمام گونه های مداخله، مداخله ی بالای دارند اما در گونه حمایت داوطلبانه و مشارکت در تصمیم گیری مداخله ی کمتراست. از داده های حاصل از بخش کیفی در ارتباط با تأثیر مداخله بر یادگیری، مقوله های مانند نهادینه کردن ارزش های اجتماعی، آموزشی و مذهبی توسط اجتماعات محلی و والدین، تقویت رفتارهای مربوط به یادگیری استخراج گردید. در خصوص موانع مداخله مقوله های مانند شرایط و ویژگی های والدین، شرایط و ویژگی های دانش آموزان، عدم انعطاف معلمان، مشکلات اقتصادی و نبود فرهنگ مداخله احصا گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 471

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 498 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    211-243
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    459
  • دانلود: 

    573
چکیده: 

هدف پژوهش، بررسی تأثیر رهبری تبادلی بر نوآوری سازمانی با میانجیگری تسهیم دانش و یادگیری سازمانی در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی می باشد. روش تحقیق توصیفی_ پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق عبارت است از مدیران و کارشناسان سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی می باشد. این جامعه شامل 860 نفر می باشد که به روش نمونه گیری تصادفی طبقه بندی از طریق فرمول کوکران 266 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل چهار پرسشنامه استاندارد شامل پرسشنامه رهبری تبادلی باس (1985)، پرسشنامه ی نوآوری سازمانی جیمنز، جیمنز و همکاران(2008)، پرسشنامه تسهیم دانش دیکسون(2001) و پرسشنامه یادگیری سازمانی واتکینز و مارسیک (2003) بوده است که روایی پرسشنامه ها از طریق روایی صوری و محتوایی و پایایی از طریق آلفای کرونباخ به ترتیب74/0، 77/0، 79/0 و 78/0 مورد تأیید قرار گرفته است. برای تجزیه وتحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها، ازآزمون کلوموگروف اسمینروف و مدل سازی معادلات ساختاریamos استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان داد رهبری تبادلی با حضور متغیر میانجی تسهیم دانش و یادگیری سازمانی بر نوآوری سازمانی تأثیر دارد؛ همچنین رهبری تبادلی بر نوآوری سازمانی، تسهیم دانش و یادگیری سازمانی تأثیر داردو در نهایت تسهیم دانش بر نوآوری سازمانی و یادگیری سازمانی و همچنین یادگیری سازمانی بر نوآوری سازمانی دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 459

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 573 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0