مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

311
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

116
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه ادراک دانشجویان از آمادگی یادگیری بین حرفه ای قبل از عرصه و عرصه در دانشکده های پرستاری و مامایی دانشگاه های آزاد اسلامی استان اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 76 | صفحه پایان 84

چکیده

 زمینه و هدف: آموزش بین حرفه ای یکی از رویکردهای جدید در آموزش دانشجویان و فراگیران سلامت می باشد و می تواند سبب افزایش همکاری های بین حرفه ای و بهتر شدن کیفیت مراقبت از بیمار گردد. هدف از این پژوهش, مقایسه ادراک دانشجویان از آمادگی یادگیری بین حرفه ای قبل از عرصه و عرصه در دانشکده های پرستاری و مامایی دانشگاه های آزاد اسلامی استان اصفهان می باشد. مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی_همبستگی بر روی 312 نفر از دانشجویان پرستاری و مامایی ترم های 5, 6) قبل از عرصه) و 8 (عرصه) دانشکده های پرستاری و مامایی دانشگاه های آزاد اسلامی استان اصفهان با نمونه گیری دردسترس انجام شد. در این پژوهش از پرسشنامه استاندارد آمادگی برای یادگیری بین حرفه ای (RIPLS) استفاده شد. سپس تجزیه و تحلیل داده ها توسط نرم افزار SPSS22 صورت گرفت. یافته ها: از بین 312 پرسشنامه ای که توزیع گردید 284 پرسشنامه تکمیل شدند. 8/89 درصد مونث و 2/10 درصد مذکر بوده اند. یافته های این تحقیق نشان داد اختلاف معناداری در میانگین نمرات ادراک از آمادگی یادگیری بین حرفه ایی بین دانشجویان قبل عرصه و عرصه وجود دارد (001/0>p) و میانگین نمرات دانشجویان عرصه در کل مقیاس و تمام زیر مقیاس ها بطور معناداری بیشتر بود. نتیجه گیری: آمادگی دانشجویان برای یادگیری بین حرفه ای در سطح مناسبی است. دانشجویان در زمینه ی کار تیمی و همکاری نسبت به هویت حرفه ای و نقش و مسولیت ها از آمادگی بیشتری برخوردار بودند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ابراهیمی، هاجر، صالحی، شایسته، و ایرج پور، علیرضا. (1399). مقایسه ادراک دانشجویان از آمادگی یادگیری بین حرفه ای قبل از عرصه و عرصه در دانشکده های پرستاری و مامایی دانشگاه های آزاد اسلامی استان اصفهان. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 13(37 )، 76-84. SID. https://sid.ir/paper/370629/fa

    Vancouver: کپی

    ابراهیمی هاجر، صالحی شایسته، ایرج پور علیرضا. مقایسه ادراک دانشجویان از آمادگی یادگیری بین حرفه ای قبل از عرصه و عرصه در دانشکده های پرستاری و مامایی دانشگاه های آزاد اسلامی استان اصفهان. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1399؛13(37 ):76-84. Available from: https://sid.ir/paper/370629/fa

    IEEE: کپی

    هاجر ابراهیمی، شایسته صالحی، و علیرضا ایرج پور، “مقایسه ادراک دانشجویان از آمادگی یادگیری بین حرفه ای قبل از عرصه و عرصه در دانشکده های پرستاری و مامایی دانشگاه های آزاد اسلامی استان اصفهان،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 13، no. 37 ، pp. 76–84، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/370629/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button