Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

410
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

485
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر آموزش تنظیم هیجان بر راهبردهای بازارزیابی و سرکوب در دانشجویان پرستاری نظامی

صفحات

 صفحه شروع 189 | صفحه پایان 197

چکیده

 مقدمه: دانشجویان پرستاری نظامی به علت قرار گرفتن در معرض تنش های متعدد, هیجان های منفی زیادی را تجربه می کنند. آموزش تنظیم هیجان از مداخلاتی است که می تواند بر راهبردهای تنظیم هیجان موثر باشد. هدف: مطالعه حاضر به منظور بررسی تاثیر آموزش تنظیم هیجان بر راهبردهای باز ارزیابی و سرکوب دانشجویان پرستاری نظامی می باشد. مواد و روش ها: پژوهش حاضر یک مطالعه نیمه تجربی با طرح پیش آزمون-پس آزمون همراه با گروه کنترل بود. جامعه پژوهش دانشجویان کارشناسی پرستاری یکی از دانشگاه های علوم پزشکی نظامی است که در سال تحصیلی 98-97 مشغول به تحصیل بودند. 110 نفر به صورت طبقه ای با تخصیص متناسب انتخاب شدند و به صورت تصادفی به دو گروه آزمون و کنترل تخصیص یافتند (در هر گروه 55 نفر). ابتدا گروه کنترل وارد مطالعه شدند و بعد از اتمام مطالعه در این گروه, اجرای مطالعه در گروه آزمون انجام شد. با استفاده از پرسش نامه تنظیم هیجان Gross و John (ERQ)پیش آزمون برگزار شد و بعد از گذشت چهار هفته مجددا پرسش نامه ها در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت. آموزش تنظیم هیجان به مدت هشت جلسه 60 دقیقه ای برای گروه آزمون برگزار شد. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 16 و آزمون های کای دو, دقیق فیشر, تی مستقل و تی زوجی مورد تحلیل قرار گرفت. یافته ها: آموزش تنظیم هیجان منجر به تفاوت آماری معنادار در راهبردهای تنظیم هیجان "باز ارزیابی" و "سرکوب" در دو گروه کنترل و آزمون شد (0/05p). بحث و نتیجه گیری: با توجه به نتایج, می توان از آموزش تنظیم هیجان به عنوان شیوه ای برای افزایش راهبردهای سازگارانه و کاهش راهبردهای ناسازگارانه در دانشجویان پرستاری استفاده کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا