مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

370
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

100
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تجارب اعضای هیات علمی طب اورژانس از آموزش در محیط بالینی: مطالعه کیفی

صفحات

 صفحه شروع 527 | صفحه پایان 538

چکیده

 مقدمه: محیط بالینی مناسب با فراهم سازی فرصت های یادگیری برای دانشجویان, نقش مهمی در آماده سازی آنها جهت به کارگیری دانش آموخته شده در بالین دارد. با توجه به پیچیدگی های اخیر موجود در آموزش بالینی, تأثیرپذیری آن از عوامل مختلف محیطی, تغییرات اخیر در محیط بالینی و نقش های چندگانه اعضای هیأت علمی بالینی, لزوم بررسی این پدیده به صورت جامع احساس گردید. مطالعه حاضر با هدف تبیین تجارب اعضای هیأت علمی طب اورژانس از محیط آموزش بالینی صورت گرفت. روشها: این مطالعه کیفی به روش تحلیل محتوای مرسوم انجام شد. داده ها با استفاده از نمونه گیری مبتنی بر هدف و مصاحبه فردی نیمه ساختارمند با اعضای هیأت علمی بالینی طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال تحصیلی 96-97 و مشاهده در عرصه جمع آوری شد. تجزیه و تحلیل مصاحبه ها به روش استقرایی و با کمک نرم افزار مکس کیو دا (MAXQDA) انجام شد. ابتدا کدهای باز استخراج گردید و بعد از چند بار مرور بر اساس تشابه معنایی در زیرطبقات دسته بندی شد و در نهایت زیرطبقات مشابه به لحاظ معنایی در طبقات اصلی قرار گرفت. نتایج: در نهایت 3 طبقه اصلی و 6 طبقه فرعی شامل ساختار و ویژگی های آموزش بخش اورژانس (حمایت مدیریت, ساختار فیزیکی), روش های انجام استدلال بالینی (ارادی, غیرارادی), پردازش محیط یادگیری بالینی (آموزش های رسمی, آموزش های غیررسمی) استخراج گردید. نتیجه گیری: نتایج حاصل از پژوهش حاضر می تواند به مدیران و برنامه ریزان درسی در جهت شناخت فرایند درک اعضای هیأت علمی از محیط یادگیری بالینی کمک نماید. همچنین با شناخت بهتر این ادراک, زمینه برای بهبود درک اعضای هیأت علمی از این محیط فراهم می شود و بدین طریق می توان دانشجویان را در جهت پرورش استعدادها و صلاحیت های شخصی و حرفه ای هدایت نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باقری، مهدی، امید، اطهر، و کهن، محمود. (1397). تجارب اعضای هیات علمی طب اورژانس از آموزش در محیط بالینی: مطالعه کیفی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 18(81 )، 527-538. SID. https://sid.ir/paper/382886/fa

    Vancouver: کپی

    باقری مهدی، امید اطهر، کهن محمود. تجارب اعضای هیات علمی طب اورژانس از آموزش در محیط بالینی: مطالعه کیفی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1397؛18(81 ):527-538. Available from: https://sid.ir/paper/382886/fa

    IEEE: کپی

    مهدی باقری، اطهر امید، و محمود کهن، “تجارب اعضای هیات علمی طب اورژانس از آموزش در محیط بالینی: مطالعه کیفی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 18، no. 81 ، pp. 527–538، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/382886/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button