مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

682
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

852
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل مؤثر بر مدیریت معماری برند مقصدهای گردشگری استان البرز

صفحات

 صفحه شروع 165 | صفحه پایان 188

چکیده

 مقصدهای گردشگری از اهمیت خاصی در بازار رقابتی عصر حاضر برخوردار بوده و مباحث مدیریتی برند و توسعه آن ها اهمیت روزافزونی در صنعت گردشگری داشته و اکثر شرکت های فعال در این عرصه سعی در جذب بیشتر گردشگران از طریق ایجاد یک تصویر مثبت و مطلوب از مقصدهای گردشگری مورد نظرشان به وسیله برندسازی و معماری برند دارند. تحقیق حاضر با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر مدیریت معماری برند مقصدهای گردشگری در استان البرز صورت گرفته است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش در زمره تحقیقات توصیفی – پیمایشی قرار می گیرد. جامعه آماری تحقیق حاضر کلیه کارشناسان و مدیران بازاریابی سازمان میراث فرهنگی, گردشگری و صنایع دستی استان البرز بوده اند که با استفاده از فرمول کوکران, حجم نمونه مورد نیاز پژوهش 200 نفر تعیین گردیده است. ابزار گردآوری در این پژوهش, پرسش نامه می باشد. جهت تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از نرم افزار ایموس استفاده گردید. براساس نتایج پژوهش حاضر, وضعیت مدیریت معماری برند استان البرز در حد متوسطی قرار دارد, همچنین سایر ابعاد معماری برند, یعنی داشتن چشم انداز بلند مدت, پر کردن شکاف بین عرضه و تقاضا, اولویت بندی بخش بندی مشتری, دارای وضعیتی متوسط و داشتن استراتژی کارآمد گردشگری نیز در وضعیت ضعیفی قرار دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نیک منش، شمس الدین، زرجو، شبنم، عاقلی، میثم، و پورکسمایی، مریم. (1400). عوامل مؤثر بر مدیریت معماری برند مقصدهای گردشگری استان البرز. مطالعات اجتماعی گردشگری، 9(17 )، 165-188. SID. https://sid.ir/paper/387714/fa

    Vancouver: کپی

    نیک منش شمس الدین، زرجو شبنم، عاقلی میثم، پورکسمایی مریم. عوامل مؤثر بر مدیریت معماری برند مقصدهای گردشگری استان البرز. مطالعات اجتماعی گردشگری[Internet]. 1400؛9(17 ):165-188. Available from: https://sid.ir/paper/387714/fa

    IEEE: کپی

    شمس الدین نیک منش، شبنم زرجو، میثم عاقلی، و مریم پورکسمایی، “عوامل مؤثر بر مدیریت معماری برند مقصدهای گردشگری استان البرز،” مطالعات اجتماعی گردشگری، vol. 9، no. 17 ، pp. 165–188، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/387714/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button