مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,567
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

684
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی روابط ساختاری بین خدمات گرایی سازمانی، رضایت شغلی کارکنان صف و رفتار شهروندی سازمانی: شعب بانک ملت تهران

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 72

چکیده

 امروزه رجحان اقتصاد خدمت محور بر اقتصاد تولیدی محور و ضرورت ارائه خدمات برتر و با کیفیت تر سبب شده است که سازمان ها سرمایه انسانی را به عنوان عامل کلیدی در کسب مزیت رقابتی در نظر گیرند. زمانی کارکنان یک سازمان می توانند تعامل خوب با مشتریان داشته باشند که از شغل و جایگاه سازمانی خود راضی و خشنود باشند. کارمندانی که احساس رضایت می کنند, معمولا متمایل به رفتار شهروندی سازمانی هستند.هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین ابعاد خدمات گرایی سازمانی بر رضایت شغلی و رفتار شهروندی کارکنان در ارتباط با مشتری است. این پژوهش از لحاظ هدف, کاربردی بوده و از لحاظ استراتژی از نوع پژوهش های کمی و به روش پیمایشی و از نوع مقطعی می باشد. جامعه آماری آن, تمام مدیران و کارمندان شعب انتخاب شده بانک ملت شهر تهران هستند. جمع آوری اطلاعات به دو روش کتابخانه ای و میدانی (پرسشنامه) صورت گرفته است. سازه ها از راه استفاده از مقیاس های موجود اندازه گیری شده اند و به منظور بررسی تاثیرات از روش تحلیل عامل تاییدی و مدل معادلات ساختاری استفاده شده است.نتایج به دست آمده نشان از تایید تمامی فرضیه ها به جز فرضیه های پنجم و نهم در سطح اطمینان 95 درصد دارد, از این رو مدیران باید از رهبری خدمتگزار, اقدامات نظام های ارائه دهنده خدمت, مدیریت منابع انسانی البته به جز خدمت دهی رودررو برای تاثیرگذاری مستقیم بر رفتار شهروندی سازمانی و بهبود رضایت شغلی کارکنان و رفتار شهروندی استفاده کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    اسلامی، یحیی، جلالی، سیدحسن، و حسینی، سیدفرهاد. (1391). بررسی روابط ساختاری بین خدمات ‌گرایی سازمانی, رضایت شغلی کارکنان صف و رفتار شهروندی سازمانی: شعب بانک ملت تهران. پژوهش های مدیریت در ایران، 16(1 (پیاپی 74))، 53-72. SID. https://sid.ir/paper/393254/fa

    Vancouver: کپی

    اسلامی یحیی، جلالی سیدحسن، حسینی سیدفرهاد. بررسی روابط ساختاری بین خدمات ‌گرایی سازمانی, رضایت شغلی کارکنان صف و رفتار شهروندی سازمانی: شعب بانک ملت تهران. پژوهش های مدیریت در ایران[Internet]. 1391؛16(1 (پیاپی 74)):53-72. Available from: https://sid.ir/paper/393254/fa

    IEEE: کپی

    یحیی اسلامی، سیدحسن جلالی، و سیدفرهاد حسینی، “بررسی روابط ساختاری بین خدمات ‌گرایی سازمانی, رضایت شغلی کارکنان صف و رفتار شهروندی سازمانی: شعب بانک ملت تهران،” پژوهش های مدیریت در ایران، vol. 16، no. 1 (پیاپی 74)، pp. 53–72، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/393254/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا