مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,243
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,024
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی الگوی برنامه درسی تجربه شده مبتنی بر رویکرد پدیدارشناسی و اعتبارسنجی آن در گروه های پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 67

چکیده

 مقدمه: تقاضا برای برنامه های درسی که دربرگیرنده بازتاب های اجتماعی و مشارکت افراد در شکل دهی مستمر اجتماع است, رو به افزایش گذاشته است. این مطالعه, به طراحی و اعتباربخشی الگوی برنامه درسی تجربه شده با تاکید بر دیدگاه های اندیشمندان پدیدارشناس می پردازد. روش ها: پژوهش حاضر در دو سطح انجام شد. در سطح اول با استفاده از روش مطالعه نظری و تاکید بر دیدگاه های ون منن (van Manen) و تد آئوکی (Ted Aoki) به طراحی الگو اقدام گردید. در سطح دوم یک پژوهش کیفی از نوع تجربه زیست شده - پدیدارشناختی انجام شد. دانشجویان رشته تحصیلی دندان پزشکی و کارشناسی ارشد پرستاری در دانشگاه های آزاد خوراسگان اصفهان و علوم پزشکی اصفهان مورد مصاحبه عمیق قرار گرفتند و نتایج به دست آمده با استفاده از الگوی ون منن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج: سطوح الگوی طراحی شده عبارت بودند از: برنامه درسی مورد انتظار, برنامه درسی تصوری, برنامه درسی نهفته, برنامه درسی تعاملی (فعالیت پداگوژیک, روابط والدینی, برنامه درسی مستورشده) تاثیرات پداگوژیک و خودفکوری. نتیجه گیری: استفاده از الگوی برنامه درسی تجربه شده, با توجه به سطوح پیشنهادی آن, امکان تفکر و تامل و خودارزیابی را در یادگیرنده فراهم, و با شناخت تجارب فردی دانشجویان و توجه به فرایند تدریس - یادگیری, تاثیر برنامه درسی را بیشتر می کند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کشتی آرای، نرگس، فتحی واجارگاه، کوروش، زیمیتات، کرایگ، و فروغی ابری، احمدعلی. (1388). طراحی الگوی برنامه درسی تجربه شده مبتنی بر رویکرد پدیدارشناسی و اعتبارسنجی آن در گروه های پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 9(1 (پیاپی 21))، 55-67. SID. https://sid.ir/paper/394697/fa

    Vancouver: کپی

    کشتی آرای نرگس، فتحی واجارگاه کوروش، زیمیتات کرایگ، فروغی ابری احمدعلی. طراحی الگوی برنامه درسی تجربه شده مبتنی بر رویکرد پدیدارشناسی و اعتبارسنجی آن در گروه های پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1388؛9(1 (پیاپی 21)):55-67. Available from: https://sid.ir/paper/394697/fa

    IEEE: کپی

    نرگس کشتی آرای، کوروش فتحی واجارگاه، کرایگ زیمیتات، و احمدعلی فروغی ابری، “طراحی الگوی برنامه درسی تجربه شده مبتنی بر رویکرد پدیدارشناسی و اعتبارسنجی آن در گروه های پزشکی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 9، no. 1 (پیاپی 21)، pp. 55–67، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/394697/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button