مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,060
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

541
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر الگویی از مهارت آموزی بر مهارت های ارتباطی دانشجویان پرستاری با بیماران روانی

صفحات

 صفحه شروع 323 | صفحه پایان 332

چکیده

 مقدمه: اثرات آموزش مهارت های ارتباطی با الگویی خاص بر مهارت دانشجویان پرستاری در برقراری ارتباط با بیماران روانی کمتر مورد بررسی قرار گرفته است. هدف این پژوهش تعیین تاثیر یک الگو برای آموزش مهارت های ارتباطی به دانشجویان پرستاری با بیماران روانی بود.روش ها: این پژوهش شبه تجربی با طرح پیش آزمون - پس آزمون بود که 49 دانشجوی سال آخر پرستاری در دو گروه شاهد (24 نفر) و تجربی (25 نفر) در آن شرکت نمودند. پس از اجرای پیش آزمون, مهارت های ارتباطی دانشجویان گروه های تجربی با الگوی در نظر گرفته شده برای آموزش مهارت های ارتباطی و دانشجویان گروه های شاهد با روش مرسوم به مدت 12 روز بالینی تحت آموزش قرار گرفتند. در نهایت, پس از اتمام دوره آموزشی, میزان پیشرفت مهارت های ارتباطی دانشجویان دو گروه مقایسه شد. برای جمع آوری داده ها از یک چک لیست تلفیقی استفاده و مهارت دانشجویان در مصاحبه با بیماران روانی مشاهده شد. نتایج با استفاده از نرم افزار SPSS و آزمونهای ویلکاکسون و من ویتنی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج: دو روش آموزش مهارت های ارتباطی باعث ارتقای مهارت ارتباطی دانشجویان با بیماران روانی شده بودند. در مقایسه دو روش, الگوی در نظر گرفته شده برای مهارت آموزی به صورت معنی داری سطح بالاتری از مهارت های ارتباطی را در دانشجویان پرستاری ایجاد نموده بود.نتیجه گیری: علی رغم اینکه مشخص شد که الگوی در نظر گرفته شده برای مهارت آموزی تاثیر زیادی در ارتقای مهارت های ارتباطی دانشجویان پرستاری دارد, اما با توجه به کم بودن شواهد در این زمینه, انجام مطالعات بیشتر توصیه می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    نامدار، حسین، رحمانی، آزاد، و ابراهیمی، حسین. (1387). تاثیر الگویی از مهارت آموزی بر مهارت های ارتباطی دانشجویان پرستاری با بیماران روانی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 8(2 (پیاپی 20))، 323-332. SID. https://sid.ir/paper/400941/fa

    Vancouver: کپی

    نامدار حسین، رحمانی آزاد، ابراهیمی حسین. تاثیر الگویی از مهارت آموزی بر مهارت های ارتباطی دانشجویان پرستاری با بیماران روانی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1387؛8(2 (پیاپی 20)):323-332. Available from: https://sid.ir/paper/400941/fa

    IEEE: کپی

    حسین نامدار، آزاد رحمانی، و حسین ابراهیمی، “تاثیر الگویی از مهارت آموزی بر مهارت های ارتباطی دانشجویان پرستاری با بیماران روانی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 8، no. 2 (پیاپی 20)، pp. 323–332، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/400941/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button