مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

600
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

729
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی بازخوردهای اصلاحی (کتبی و کلامی) معلمان در ارزشیابی های تکوینی بر میزان عشق به یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 16

چکیده

 مقدمه: هدف اصلی این پژوهش بررسی اثربخشی بازخوردهای اصلاحی (کتبی و کلامی) معلمان در ارزشیابی های تکوینی بر میزان عشق به یادگیری دانش آموزان پسر پایه نهم متوسطه اول شهر الشتر بود. روش ها: این پژوهش به صورت نیمه تجربی بود که در آن از طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل استفاده شد. نمونه پژوهش 40 آزمودنی بود که به روش تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انتخاب و به صورت تصادفی در گروه های آزمایش و گواه گمارده شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه عشق به یادگیری مک فارلن (2007) استفاده شد. داده ها با روش تحلیل کواریانس تک متغیری تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها: نتایج تحلیل کوواریانس تک متغیری نشان داد که بین دانش آموزان پسر دو گروه آزمایش و کنترل از لحاظ عشق به یادگیری زبان انگلیسی (001/0<, 58/24F=p) تفاوت معنی داری وجود دارد. نتیجه گیری: بنابراین می توان گفت که ارایه بازخوردهای کتبی و کلامی مبتنی بر مدل باتلر و وین می تواند موثر باشد و در صورتی که معلمان بعد از ارزشیابی های تکوینی از این مدل برای ارایه بازخورد استفاده کنند, می توانند سطح عشق به یادگیری دانش آموزان را به طرز معنی داری افزایش دهند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

پورمحمدقوچانی، کامران، قاسمی کهریزسنگی، بهشته، قدم پور، عزت اله، شاکرمی، مریم، جلیلی، راضیه، و یوسف وند، مهدی. (1399). اثربخشی بازخوردهای اصلاحی (کتبی و کلامی) معلمان در ارزشیابی های تکوینی بر میزان عشق به یادگیری. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 13(1 )، 9-16. SID. https://sid.ir/paper/402467/fa

Vancouver: کپی

پورمحمدقوچانی کامران، قاسمی کهریزسنگی بهشته، قدم پور عزت اله، شاکرمی مریم، جلیلی راضیه، یوسف وند مهدی. اثربخشی بازخوردهای اصلاحی (کتبی و کلامی) معلمان در ارزشیابی های تکوینی بر میزان عشق به یادگیری. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1399؛13(1 ):9-16. Available from: https://sid.ir/paper/402467/fa

IEEE: کپی

کامران پورمحمدقوچانی، بهشته قاسمی کهریزسنگی، عزت اله قدم پور، مریم شاکرمی، راضیه جلیلی، و مهدی یوسف وند، “اثربخشی بازخوردهای اصلاحی (کتبی و کلامی) معلمان در ارزشیابی های تکوینی بر میزان عشق به یادگیری،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 13، no. 1 ، pp. 9–16، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/402467/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button