مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,748
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,388
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مشکلات مدیریت کلاسهای تربیت بدنی از دیدگاه معلمان

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 50

چکیده

 هدف این تحقیق, بررسی سه جنبه از مشکلات مربوط به مدیریت کلاس تربیت بدنی است. ابزار گردآوری اطلاعات, پرسشنامه بود که از مقاله ای مشابه عنوان تحقیق (مک کرمک) با اعتبار 70 درصد, استخراج و ترجمه شد. ابتدا پرسشنامه برای اظهار نظر تخصصی, در اختیار هشت نفر از استادان گروه علوم تربیتی, مدیریت و تربیت بدنی قرار گرفت. پرسشنامه سه بعد مدیریت کلاس, شامل: مشکلات رفتاری شاگردان و روشهای کلاسداری بود و تأثیر سایر عاملهای آموزشی بر آن دو را اندازه گیری می کرد که پس از اصلاح و تنظیم در یک مطالعه راهنما, 30 نفر از معلمان تربیت بدنی, دانشجویان و معلمان سایر شهرستانها به آن پاسخ دادند. اعتبار آن با استفاده از ضریب آلفا کرونباخ 87 درصد, برآورد شد. این پرسشنامه در اختیار کل جامعه آماری, 150 نفرمعلم تربیت بدنی مدرسه های راهنمایی و دبیرستان شهر رشت قرار گرفت که 128 پرسشنامه (85.33) باز گردانده شد, برای تجزیه و تحلیل اطلاعات, از برنامه کامپیوتری "SPSS" و از آزمون "خی دو" برای آزمون فرضیه های تحقیق در سطح P≤0.05 استفاده شد. نتایج نشان دادند که مشکلات مربوط به سایر عاملهای آموزشی, شایع از مشکلات مربوط به رفتار شاگردان است. از بین مشکلات مربوط به سایر عاملهای آموزشی نیز, کمبود آموزش, مطالعه دبیران و سپس امکانات رفاهی و آموزشی مدرسه, بالاترین اولویت را داشت. همچنین از دیدگاه دبیران تربیت بدنی, پرخاشگری و بی نظمی, دو مشکل رفتاری شایع در اداره کلاس تربیت بدنی است. از بین روشهای گوناگون کلاسداری. روش رابط مثبت عاطفی - اجتماعی, نظارت و کنترل بر کلاس, توسط معلمان بیشتر استفاده می شد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

رمضانی نژاد، رحیم، همتی نژاد، مهرعلی، و مالکی، غلامرضا. (1382). بررسی مشکلات مدیریت کلاسهای تربیت بدنی از دیدگاه معلمان. المپیک، 11(4-3 (پیاپی 24))، 41-50. SID. https://sid.ir/paper/416734/fa

Vancouver: کپی

رمضانی نژاد رحیم، همتی نژاد مهرعلی، مالکی غلامرضا. بررسی مشکلات مدیریت کلاسهای تربیت بدنی از دیدگاه معلمان. المپیک[Internet]. 1382؛11(4-3 (پیاپی 24)):41-50. Available from: https://sid.ir/paper/416734/fa

IEEE: کپی

رحیم رمضانی نژاد، مهرعلی همتی نژاد، و غلامرضا مالکی، “بررسی مشکلات مدیریت کلاسهای تربیت بدنی از دیدگاه معلمان،” المپیک، vol. 11، no. 4-3 (پیاپی 24)، pp. 41–50، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/416734/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button