مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

725
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

259
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نظر اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در مورد تاثیر ارزشیابی دانشجو در بهبود تدریس

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 72

چکیده

 زمینه: ارزشیابی مستمر از نحوه عملکرد اساتید که بخشی از آن به عهده دانشجویان گذاشته شده است, در صورتی که به طور صحیح انجام شود, می تواند ضمن تشخیص نقاط قوت و ضعف, به عنوان عاملی کمک کننده در جهت بهبود فعالیت های آموزشی آنان مؤثر باشد. مواد و روش ها: این مطالعه تحلیلی در سال های 1378 تا 1380 بر روی 161 نفر از اساتید دانشگاه علوم پزشکی ایران که 18 نفر از ایشان مدیران گروه های مختلف بودند, انجام شد. روش نمونه گیری سرشماری و ابزار گردآوری داده ها پرسش نامه بود که در بخش اول به سنجش نظر اساتید در مورد میزان تغییر در نحوه تدریس ایشان با توجه به ارزشیابی دانشجویی و در بخش دوم به سنجش نظر کلی اساتید در ارتباط با ویژگی های ارزشیابی دانشجو از اساتید, می پرداخت. در پرسش نامه مدیران گروه, بخش دیگری نیز وجود داشت که در آن مدیر گروه در مورد تغییر در نحوه تدریس اساتید گروه خود نظر می داد. داده ها با استفاده از آزمون های آماری تی کای دو و آنالیز واریانس تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها: اکثر اساتید (61.9%) و مدیران گروه (65.8%) میزان تأثیر ارزشیابی های دانشجویی را در بهبود تدریس اساتید "کم" ارزیابی نمودند. بحث و نتیجه گیری: به دلیل اهمیت امر ارزشیابی باید فرآیند ارزشیابی با رویکرد کارشناسانه و علمی تر و مبتنی بر دخالت مستقیم اساتید و نیز با توجه به کل عوامل موجود و مؤثر بر فعالیت های علمی, آموزشی و پژوهشی ایشان انجام شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سرچمی، رامین، و سلمان زاده، حسین. (1384). نظر اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در مورد تاثیر ارزشیابی دانشجو در بهبود تدریس. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، 9(1 (پیاپی 34))، 67-72. SID. https://sid.ir/paper/417504/fa

    Vancouver: کپی

    سرچمی رامین، سلمان زاده حسین. نظر اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در مورد تاثیر ارزشیابی دانشجو در بهبود تدریس. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین[Internet]. 1384؛9(1 (پیاپی 34)):67-72. Available from: https://sid.ir/paper/417504/fa

    IEEE: کپی

    رامین سرچمی، و حسین سلمان زاده، “نظر اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در مورد تاثیر ارزشیابی دانشجو در بهبود تدریس،” مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، vol. 9، no. 1 (پیاپی 34)، pp. 67–72، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/417504/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button